تازه‌ترین اخبار از زمان و میزان افزایش حقوق کارمندان
تازه‌ترین اخبار از روند بررسی و ابلاغ بودجه 1395 حاکی از آن است که قانون بودجه به زودی با ابلاغ مجلس در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و احکام مربوطه از جمله افزایش حقوق کارکنان از هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

زمان و میزان افزایش حقوق کارمندان دولت

 تازه‌ترین اخبار از روند بررسی و ابلاغ بودجه 1395 حاکی از آن است که قانون بودجه به زودی با ابلاغ مجلس در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و احکام مربوطه از جمله افزایش حقوق کارکنان از هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.پیگیری آخرین شرایط بودجه 1395 باتوجه به اتمام اردیبهشت ماه در آخر هفته جاری و به تبع آن تمام شدن دوره زمانی اجرای بودجه دو دوازدهم، از این حکایت دارد که به احتمال فراوان لاریجانی، رئیس مجلس امروز -چهارشنبه- قانون بودجه 1395 را به دولت ابلاغ می‌کند.

در این فرایند با ابلاغ قانون بودجه از سوی رئیس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این سازمان نیز با تدوین آیین نامه های لازم قانون را در اختیار دستگاهها قرار داده و از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

بودجه 1395 در حالی با حدود دوماه تاخیر در دستور کار مالی دولت قرار می‌گیرد که با توجه به اینکه لایحه آن با دیرکرد حدود 40 روزه به مجلس ارائه شد، همزمانی با انتخابات مجلس دهم مانع از تصویب لایحه شده و در نهایت دولت لایحه دو دوازدهم برای دو ماه ابتدایی امسال پیشنهاد و به تصویب مجلس رسید. در دوماه اول امسال، قانون بودجه مورد اجرای بر اساس قانون سال گذشته و احکام آن بود. این در حالی است که با ابلاغ قانون بودجه 1395، از هفته آینده احکام بر اساس آن اجرایی می‌شود.

در این بین افزایش حقوق کارکنان دولت نیز مورد توجه است که در دو ماه اول امسال بر اساس احکام سال گذشته همچنان پرداخت شده ولی برای خرداد ماه با افزایش 12 درصدی پرداخت می‌شود. مابه‌التفاوت حقوق های پرداخت شده در دو ماه اول سال نیز با نرخ های جدید ابلاغی، محاسبه و به کارکنان پرداخت می شود. میزان افزایش حقوق کارکنان در سال1394 حدود 14 درصد بود.

 

منبع: ایسنا