قیمت طلا درصد کاهش یافت
قیمت هر اونس طلا در معاملات هفته گذشته ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۲ دلار و یک سنت رسید.

قیمت طلا 1.6 درصد کاهش یافت

 بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی موجب شد تا قیمت طلا روز جمعه برای سومین جلسه متوالی کاهش یابد و بزرگترین کاهش هفتگی را در طی حدود 2 ماه اخیر تجربه کند. بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.2 درصد کاهش به 1252 دلار و یک سنت رسید. قیمت طلا در این هفته 1.6 درصد کاهش داشت که سومین کاهش هفتگی متوالی به شمار می رود.
قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 90 سنت کاهش به 1252 دلار و 90 سنت رسید.
ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک روز پنجشنبه گفت، احساسی قوی در بین سیاستگذاران بانک مرکزی وجود دارد مبنی بر اینکه بازارها احتمال انقباضی شدن سیاست پولی را دست کم گرفته اند.
این یک روز پس از آن اتفاق افتاد که انتشار صورت مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو آمریکا نشان داد که اکثر سیاستگذاران احساس می کنند افزایش نرخ بهره در ماه آینده می تواند اقدامی مناسب باشد. بعد از ارسال این سیگنال به بازار، قیمت طلا به پایین ترین رقم 3 هفته اخیر یعنی 1244 دلار رسید.
فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار طلا گفت: «من فکر می کنم صورت مذاکرات نشست آخر فدرال رزرو اندکی احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را مشخص کرد.»
«من فکر می کنم فدرال رزرو اکنون به چالش کشیده شده و بازار مطمئن تر شده که به شرطی که آمارهای مثبت تداوم داشته باشد، این اتفاق رخ خواهد داد.»
طلا به شدت به نرخ بهره حساس است و افزایش نرخ موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می شود.
تقاضا برای طلا در آسیا این هفته به دلیل تقویت ارزش دلار و کاهش تقاضای فصلی در بازارهای مهم داد و ستد فلز زرد، شاهد افت بود.

 

منبع : تسنیم