رقابت چین با تولید زعفران خراسان رضوی
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در کشورهایی مانند چین زعفران کشت شده و محصولات آنها در حال رقابت با تولیدات خراسان رضوی هستند.

اهتمامی به طرح جامع زعفران وجود ندارد

سید هاشم نقیبی اظهار داشت: با اینکه از سال‌‌های گذشته طرح جامعه زعفران تهیه شده اما همچنان در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهوری باقی مانده و با اینکه در هیئت دولت قبلی مصوب شده و در این دولت بنا بر این بود که ایرادات آن برطرف شود اما همچنان این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه نیز برای طرح جامع زعفران اعتباری در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: حل شدن این مشکلات نیاز به پیگیری نمایندگان، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: هم اکنون تمام شرایط برای اینکه تولید زعفران در خراسان بزرگ با مشکل مواجه شده و تولیدکنندگان کشورهای دیگر به تدریج کشاورزان را از گردونه رقابت بیرون کنند؛ مهیا است.

نقیبی افزود: باید طرح جامع زعفران در معاونت راهبردی رئیس جهموری به تأیید برسد تا برای آن بودجه و اعتبار مشخص برای کمک به کشاورزان آن حوزه در نظر گرفته شود.

 

 

منبع : تسنیم