تحمل دردها سخت است وقتی یک نوجوان سوار ماشین میلیاردی می شود
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری ورود خودروهای آمریکایی ممنوع شد، گفت: دیدن اینکه نوجوانی سوار ماشین چند میلیارد تومانی شده تحمل دردها را سخت تر می‌کند.

لغو ورود خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد

 اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره دلایل لغو ورود خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد اظهار داشت: ممنوعیت واردات خودروهای وارداتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است.وی افزود: مقام معظم رهبری در نشستی که با کارگران داشتند، درباره اینکه چه ضرورتی دارد که ما از آمریکا خودروی سواری وارد کنیم،صحبت کرده بودند و این لغو واردات خودرویی آمریکایی پیرو فرمایشات ایشان بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: ما هم به استناد صحبت‌های رهبری، ممنوعیت ورود خودروهای خارجی را به مدیران مناطق آزاد ابلاغ کردیم.

وی درباره برگشت چند خودرو گران قیمت از منطقه آزاد اروند، گفت: آنچه ما دنبال می‌کنیم این است که شاغلین مناطق آزاد بتوانند برای تسهیل در کار و فعالیتشان و یا ترددشان، خودروی مناسب به داخل مناطق آزاد وارد کنند.

ترکان گفت: اینکه این موضوع به اسباب تشریفات و تجمل تبدیل شود، مورد نظر ما نیست.

مشاور عالی رییس جمهوری افزود: البته یک نظریه‌ای هم پشت این است؛ زمان جنگ همه ما با کوپن زندگی می‌کردیم ولی مردم تحمل می‌کردند به این دلیل که زندگی همه شبیه به هم بود و برای مثال اگر قرار بود همه با کوپن مرغ بخرند معمولا کسی خارج از این قاعده زندگی نمی‌کرد لذا تحمل مردم بالا رفته بود.

وی تاکید کرد: اما در حال حاضر که افراد با مشکلات بسیار پیچیده‌ای مواجهند وقتی می‌بینند که یک نوجوان سوار ماشین چند میلیارد تومانی شده است، تحمل درد‌هایشان سخت‌تر می‌شود ما نمی‌خواهیم در مناطق آزاد مشوق این تجملات باشیم.

 

منبع: ایلنا