شهرام جزایری چرا ول كن نیست!
شهرام جزایری دیگر برای مردم ایران غریبه نیست؛ اگر تا دیروز به عنوان یك متهم اقتصادی شناخته می‌شد كه پولش از پارو بالا می‌رفت، امروز بسیاری او را یك فعال اجتماعی به‌ویژه در فضای مجازی می‌شناسند.

شهرام جزایری معروف تر از همیشه

یاسمین طالقانی: شهرام جزایری دیگر برای مردم ایران غریبه نیست؛ اگر تا دیروز به عنوان یك متهم اقتصادی شناخته می‌شد كه پولش از پارو بالا می‌رفت، امروز بسیاری او را یك فعال اجتماعی به‌ویژه در فضای مجازی می‌شناسند. شهرام جزایری با مردم كوچه و بازار مانوس است كه شاید علتش همان اظهارات خودش باشد كه گفته بود در كودكی دستفروش بوده است اما كار او به جایی رسید كه وقتی هنوز ۳۰ سالش نشده بود، در سال ۸۱ به عنوان مفسد اقتصادی در رسانه‌ها و در میان مردم شناخته شد. 

این فرد در ابتدا از سوی رسانه‌ها به عنوان مفسد اقتصادی شناخته شد و سپس مشخص شد كه در پرونده وی موارد اتهامی از جمله رشوه‌های كلان وجود داشت تا در نهایت برای تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیرمجاز از مرزهای كشور به یازده سال حبس تعزیری محكوم شد. 

جزایری انرژی خوبی هم داشت و در اول اسفند ۸۵ از كشور فرار كرد، اما هنوز آخرین ماه آن سال به پایان نرسیده بود كه مهر نوشت جزایری در عمل دستگیر و تحویل ایران شده است! در نهایت هم در ۱۱ مهرماه سال گذشته بود كه پس از حضور یازده ساله در زندان حكم آزادی برای او صادر شد.

 

باز هم بازداشت!

اما این یازده سال پایان خبرسازی‌های شهرام جزایری نبود، چون بار دیگر بازداشت شد؛ البته این‌بار نه در تهران بلكه در مشهد! شهرام جزایری كه برای سخنرانی درباره شركت پدیده به مشهد سفر كرده بود، با صدور دستور قضائی بازداشت شد. در ۱۹ مرداد بود كه دادستان كل كشور درباره این موضوع اظهار داشت:«پرونده پدیده در مشهد درحال رسیدگی و اخیرا هم مدیرعامل سابق پدیده بازداشت شده است. 

در جریان این مساله ظاهرا شهرام جزایری برنامه‌ای در مشهد داشته و ورود به مساله ای كرده است كه درحوزه اختیارات آن هیات تعیین شده بوده است. به همین منظور و برای جلوگیری از بروز برخی از مسائل این فرد را احضار كردند و بازداشت موقت شد. آنچه به ما اطلاع داده‌اند این بود كه جزایری در رابطه با مسائل پدیده بازداشت شده است.» البته این‌بار جزایری زود آزاد شد.

 

سفر جزایری به تلگرام

ظاهرا شهرام جزایری تمایلی به سكوت و آرامش ندارد، چنانكه فعالیت در عرصه مجازی را در دستور كار خود قرار داده و كانالی در تلگرام به نام خود راه‌اندازی كرده است كه در آن به مسائل مختلف از جمله اقتصاد، سیاست، ورزش و غیره می‌پردازد. آن‌طور كه شهرام جزایری نوشته است، خانواده او به‌ویژه مادرش راضی به این فعالیت‌ها و حضور فرزندانشان در فضای مجازی نیستند و در همین راستا شهرام جزایری چند روز پیش نوشت:«متاسفانه نظر مادرم به هیچ عنوان قابل تجدید نیست! 

محكم ایستاده و فشارمیاره،خدا پدر و مادر برو بچه‌های بالا رو بیامرزه، اونها همه فرمایشات این مدلیشون درحد توصیه دوستانه ست، اما مادرم محكم ایستاده. هرچقدر به درخواست دوستان عزیز دارم بهش اصرار می‌كنم، تجدید نظر نمی‌كنه. خداییش منم ازش شدیدا حساب می‌برم!» بعد از آن هم تاثیری در توجه به این خواسته مادر دیده نشد، بلكه پس از آن چند استیكر با تصویر خودش منتشر كرد و بعد چندین عكس از داخل موزه نیاوران!

 شهرام جزایری به اشعار و قطعات ادبی هم علاقه وافری پیدا كرده و در تلگرام آن را به نمایش می‌گذارد، چنانكه چند روز پیش نوشته بود:«زندگی كوتاه است، قواعد را بشكن، سریع فراموش كن، واقعا عاشق باش، بدون محدودیت بخند و هیچ چیزی كه باعث خنده‌ات می‌شود را رد نكن.» البته در بین آنچه می‌نویسد اشاره هم دارد كه این كانال تلگرامی كه مادر درخواست حذف آن را داشت، حذف شدنی نیست!

 او ظاهرا اهل حذف این كانال نبود و در نهایت دیروز این موضوع را اینگونه توضیح داد كه «دوستان عزیز و بزرگوار و نازنین! از اینكه كلی پیام خصوصی دادید كه این كانال رو پاك نكنم وهم دراین كانال وهم دراینستا فعال باشم، به خاطر این همه احساس و محبت شماها یك دنیا ممنون وسپاسگزارم. اما در پاسخ به خیلی ازعزیزان كه می‌فرمایید، خدای ناكرده كسی یا مقامی بنده را تهدید فرموده كه درشبكه‌های اجتماعی حضورنداشته باشم، باید عرض كنم كه این مطلب تنها یك سوءتفاهم یا تفسیر كاملاغلط است و هیچ كس ویامقامی چنین اقدامی رانكرده بلكه برعكس همسو با مادرعزیزم، خیلی ازدوستان، مقامات عزیز و بزرگوارخیرخواه برای حفظ امنیت وآرامش خانوادگی‌ام، ناصحانه به من توصیه فرمودند.

 من هم محكم تصمیم گرفته‌ام دركنار اصرار مادردلسوزم، برای مدتی كمتر در شبكه‌های اجتماعی و رسانه‌ها حضورداشته باشم، خداوكیلی باید پذیرفت كه این اواخر دیگه بی‌حدوحصر سرزبون‌ها افتادم واصلا كاردرستی نبوده ونیست. از همگی دوستان مشفقم می‌خواهم من رو درك كنند، البته خیلی هم سعی كردم این كانال رو پاك كنم، اما شانس شماها تاالان موفق نشدم!» 

جزایری ول كن نیست و این متن را شاید برای دلخوشی آنهایی نوشت كه برای پایان دادن به فعالیت‌های مجازی‌اش اصرار می‌كنند، چرا كه ظهر دیروز بار دیگر تصویری از صفحه اینستاگرامی به نام شهرام جزایری در كانال تلگرامی خودش منتشر كرد و نوشت:«عزیزان ودوستان ! بدیوسیله اعلام می‌دارم این صفحه اینستاگرام متعلق به بنده نیست.» اما او توضیح نداد عكس او به همراه دختربچه‌ای كه در پروفایل این صفحه اینستاگرامی قرار داده شده است، در اختیار چه افرادی بوده كه بخواهند به نام او صفحه اینستاگرامی قلابی بسازند!

 

منبع: روزنامه آرمان