جدیدترین اشتباه فاحش دولت روحانی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کار باعث تشویق مردم به مصرف بنزین می‌شود. چون با وجود کارت سوخت، همواره یک مرز روانی برای مردم برای مصرف سوخت وجود داشت.

حذف کارت سوخت مصرف سوخت را افزایش می‌دهد/ دولت توجیهی برای این کار ندارد

علی ­اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در پاسخ به سوالی درباره دلیل واقعی حذف کارت سوخت از سوی دولت گفت: استدلال مشخصی از سوی دولت بیان نشد ولی به نظر من این کارت به مصلحت نبود. چون برای کشور یک زیرساخت بود و با توجه به امکان واقعی شدن قیمت نفت و همچنین لزوم حذف یارانه ها، کارت سوخت این امکان را می داد که بتواند در هر زمانی، تصمیمات لازم را اتخاذ کند. به نظر من وجود این سیستم ضرری برای کشور نداشت و این که چرا دولت چنین کاری کرد، واقعا توجیه مشخصی برای آن ارائه نشد.

نماینده مردم اراک در پاسخ به سوالی پیرامون نتایج این اقدام دولت گفت: این کار باعث تشویق مردم به مصرف بنزین می شود. چون با وجود کارت سوخت، همواره یک مرز روانی برای مردم برای مصرف سوخت وجود داشت. همین امر به طور ناخودآگاه باعث صرفه جویی در مصرف بنزین می‌شد اما حذف کارت سوخت موجب افزایش مصرف بنزین می شود. ضمن این که این کار در خصوص کنترل قاچاق در مناطق مرزی نیز موثر باشد.

 

منبع: دانشجو