دلیل تغییر در قبض های تلفن ثابت
سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره دلیل تغییر رخ داده در مبلغ قبض این دوره تلفن ثابت مشترکان گفت: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران برای افزایش تعرفه تلفن ثابت که از آغاز مردادماه امسال اعلام شده بود، بتازگی اجرا شده است.

دلیل تغییر در قبض های تلفن ثابت اعلام شد

«داود زارعیان» گفت: مصوبه مردادماه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران در این دوره صدور قبض های مشترکان اعمال شده و هیچ تعرفه تازه دیگری لحاظ نشده است.کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران بیست و دوم خردادماه امسال تصمیم گرفت نرخ جدید تعرفه تلفن ثابت و اینترنت تعیین شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سی ام خردادماه امسال اعلام کرد: تعرفه هر پالس (یک دقیقه) مکالمه با تلفن ثابت که اکنون نزدیک به 30 ریال است، از اول تیرماه امسال با 15 ریال افزایش، 45 ریال برای مشترکان محاسبه می شود.

«محمود واعظی» در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمتی که در تعرفه تلفن ثابت اعمال می شود در مقایسه با تلفن همراه که تعرفه هر دقیقه مکالمه آن اکنون 14 تا 18 برابر هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است، چندان زیاد نیست.

واعظی به تعرفه هر پالس 30 ریال در طرح همکدسازی استانی اشاره کرد و گفت: از اول تیرماه این تعرفه نیز 45 ریال می شود.

 

** تعرفه تلفن های بدون کارکرد
با توجه به این موارد، سخنگوی شرکت مخابرات ایران بیان کرد: تعرفه تعیین شده از سوی رگولاتوری در این دوره قبض های مشترکان اعمال شده است و از این به بعد تعرفه رگولاتوری مبنای محاسبه قرار می گیرد.

زارعیان ادامه داد: طبق مصوبه رگولاتوری قرار است برای تلفن های بدون کارکرد نیز 300 دقیقه کارکرد در شهرها و 200 دقیقه در روستاها اعمال شود که قیمت آن چندان زیاد نیست که فشاری برای متقاضیان به همراه داشته باشد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران دوم تیرماه امسال درباره متعادل سازی تعرفه های تلفن ثابت گفته بود: تعرفه درون استانی تلفن ثابت از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین شده است.

 

** تعرفه اینترنت
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره تعرفه اینترنت گفت: فقط برای مشترکانی که از این شرکت درخواست اینترنت کرده اند تعرفه اعمال می شود و بدون استفاده از خدمات اینترنت این شرکت هیچ وجهی از آنان دریافت نمی شود.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی میزان نفوذ تلفن ثابت تا شهریورماه امسال را 38.42 درصد اعلام کرده بود.

 

منبع: دانشجو