کیفیت آب تهران شگفت‌انگیز است!
وزیر محیط زیست هلند گفت: علی‌رغم اینکه به کشورهای زیادی برای بازدید از سیستم های کنترل و مانیتورینگ سفر کرده ام اما باید بگویم که سیستم موجود در تهران بسیار پیشرفته و کیفیت آب تهران واقعا شگفت انگیز است.

وزیر محیط زیست هلند گفت:کیفیت آب تهران واقعا شگفت انگیز است

"ملانی شولتز فان هیگن" امروز - سه شنبه - در حاشیه بازدید از مرکز تله‌متری آب تهران، تصفیه خانه جلالیه و تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکنولوژی کنترل آب در ایران بسیار خوب است اظهار کرد: اگر تکنولوژی‌های مدرن تری به این سیستم اضافه شود قطعا نتایج بهتری می‌توان کسب کرد.

به گفته وی، در هلند نیز آب مصرفی ترکیبی از آب سطحی و زیرزمینی است با این تفاوت که در کشور ما دیگر از کلراید استفاده نمی‌شود. با این وجود کیفیت آب در تهران بسیار مطلوب است.

وزیر محیط زیست هلند با اشاره به مدیریت آب و فاضلاب شهری در تهران گفت: در این مورد با وزیر نیروی تهران صحبت هایی به میان آمده و قرار بر این شده که هلند تجربیات خود را در اختیار ایران بگذارد.

وی با بیان اینکه این موضوع واقعیت دارد که همیشه امکان ارتقاء سیستم‌های قدیمی وجود دارد عنوان کرد: در حال حاضر سیستم تصفیه ایران با قدمت ۶۰ ساله بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

هیگن ادامه داد: در هلند شرکت‌هایی سیستم‌های جدید آب و فاضلاب را تولید می‌کنند که در صورت تمایل، شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این سیستم‌های استفاده کنند. علاوه بر این شرکت ‌های هلندی می‌توانند درزمینه نمک‌زدایی آب در ایران کمک هایی را ارائه دهند.

وی با اشاره به تکنولوژی بالای هلند در زمینه مدیریت آب تاکید کرد: علی‌رغم اینکه کشورهایی در بالای هلند آلاینده‌هایی را وارد آب می‌کنند اما توانسته ‌ایم با ایجاد سیستم‌هایی بهترین آب را ارائه دهیم.

 

منبع: دانشجو