ضرر میلیاردی بزرگترین زیرمجموعه سایپا
کاهش فروش و زیان سنگین غول‌های بزرگ خودروسازی کشور در شرایطی رخ داده که طبق آمارهای غیر رسمی، ایران خودرو و سایپا طی ۱۱۰۰ روز گذشته با ظرفیت تولید پایینی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ضرر  ۱۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی بزرگترین زیرمجموعه سایپا

صنعت خودروسازی کشور طی 3.5 سال گذشته با بحران‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده و با حواشی زیادی رو به رو شده است. کاهش فروش و زیان سنگین غول‌های بزرگ خودروسازی کشور در شرایطی رخ داده که طبق آمارهای غیر رسمی، ایران خودرو و سایپا طی 1100 روز گذشته با ظرفیت تولید پایینی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

 اما در این میان زیر مجموعه‌های ایران خودرو و سایپا هم وضعیت خوبی را نداشتند. پارس خودرو به عنوان یکی از مهم ترین زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا از همین زیر مجموعه‌های زیان ده و پر دردسر است. بررسی وضعیت شرکت پارس خودرو در بورس طی شش ماه نخست امسال نشان می‌دهد که این شرکت با زیان انباشته 1000 میلیارد تومانی رو به رو شده است. اما اگر وضعیت این شرکت را در نیمه اول 5 سال گذشته مورد بررسی قرار دهیم به اعداد و ارقام جالبی می‌رسیم.

 

در شش ماه اول سال 90 این شرکت با 1.1 میلیارد تومان زیان انباشته رو به رو بوده است . یک سال بعد وضعیت برای این شرکت بدتر می‌شود و زیان انباشته آن به 64.1 میلیارد تومان می رسد.

 

در شش ماهه اول سال 92 که آخرین ماه‌های فعالیت دولت قبل بود، این گروه خودروسازی بازیان انباشته 235.3 میلیارد تومان رو به رو شد.

 

منبع: نود اقتصادی