به این میگن اقتصاد مقاومتی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اشتغال در کشور بدون اتکا به بودجه دولت و ایجاد کردن امید در دولت مردم است.

اقتصاد مقاومتی یعنی اشتغال در کشور بدون اتکا به بودجه دولت

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج صبح امروز در چهارمین همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی که همزمان با سالزور گرامی داشت هفته بسیج در مجموعه فرهنگی 5 آذر برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال های اول جنگ، بسیجیان در جبهه های حق علیه باطل آمدند ولی کسی آنها را باور نکرد و به آنها اسلحه و امکانات ندادند ولی نهاد سپاه با ویژگی برقراری ارتباط مردمی توانست ظرفیت بسیج را بشناسد و با پشتیبانی آنها پیروزهای عظیمی را رقم بزند.

 

وی ادامه داد: بسیج در عرصه اقتصادی هم از همان لحظه صدور ولایت تلاش کرد که با داشتن امکانات محدودی که در اختیار دارد، خط شکن عرصه اقتصادی باشد و با توجه به داشتن تفکر ارزشهای اسلامی و روی پای خود ایستادن و تسلیم ظلم نشدن در عرصه میدان آمد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اینکه ما فقط نباید سربار باشیم بلکه تولید کننده نیز در همه عرصه ها باشیم گفت: برادری در پشت بام خانه خود با نگهداشتن مرغهای بومی و با تهیه ضایعات از ترهبار، اقدام به تولید گوشت بومی میکند، ما باید امکانات خود را به فعلیت درآوریم تا بتوانیم قدمهای مثبتی در تولید کار اقتصادی داشته باشیم.

 

سردار نقدی تصریح کرد: تفکر بسیجی برای پیشرفت اقتصاد و رفاه معیشت مردم است نه تسلیم اجانب شدن، برخی با داشتن تفکر غلط فکر میکنند با تعامل داشتن با کشورهای غرب میتوانند اقتصاد کشورشان را شکوفا کنند، درصورتی که کشورهایی مانند عربستان با آنکه صادر کننده نفت و قطر بزرگترین تولید کننده گاز دنیاهستند، اگر ساعتی متخصصین غرب در کنار آنها نباشند و آنها را به حال خود رها کنند پرونده کاری آنها به سرعت میخوابد.

 

وی تاکید کرد: امریکایی ها میخواهند با دخالت در کار اقتصادی ایران، کشور ما زیر یوغ منافع خود بکشانند؛ تعامل با غرب یعنی همین، آیا این صحیح است؟ ما میخواهیم به اقتصاد صنعتی پیشرفته برسیم نه اینکه اقتصاد شیخ نشینی داشته باشیم درحالی که تعامل با غرب همین است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی اشتغال در کشور بدون اتکا به بودجه دولت و ایجاد کردن امید در دولت مردم است.

 

سردار نقدی با تاکید بر اینکه دشمنانی که ما در مقابل خود داریم نمی توانند کاری را از پیش ببرند، تصریح کرد: اقتصاد امریکا اکنون رو به زوال است و کسانی که جلوی امریکا دست دراز می کنند مطمئنا ضرر می کنند چون امریکا خود از پس مشکلات و رکود اقتصادی مواجه در کشور خود برنمی آید.


وی افزود: پس از شکست امپراطوری شوروی؛ امریکا تصمیم گرفت برای کاهش هزینههای تولید خود، تولید را از امریکا خارج کرده و در کشورهای دیگر تولید ارزان و محصولی با قیمت تمام شده پایین را به دنیا با اسم امریکا عرضه کند، اما این کار قسمت دومی نیز داشت که امریکا در قسمت طرح دوم خود نتوانست سیاستهای کشورهای جهان را با خود همراه کند و این به برکت انقلاب اسلامی و روحیه استکبار ستیزی که در ایران به وجود آمده بود است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اینها که می گویند با مذاکره و بستن قراردادها و معاهدههای جدید مشکلات ما حل میشود اشتباه می کنند و این تنها یک خیال خام است هیچ اقتصادی جز با کار و تلاش زیادشکوفا نمی شود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: اکنون کشورهایی همچون عربستان و قطر را می‌بینیم که با آمریکا خیلی نزدیک هستند. ما که نمی‌توانیم بیشتر از آن با آمریکا رفیق شویم اما اگر در همین عربستان متخصصین غربی چند ساعت این کشور را ترک کنند فعالیت نفتی آنجا می‌خوابد، تعامل با غرب به این معناست.

 

سردار نقدی در پایان با اشاره به ارتباط نزدیک قطر با آمریکا خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها رسانه‌ای که مجاز است در داعش شنیده شود شبکه الجزیره است. دیگر این موضوع چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

 

منبع: دانشجو