ما به جای ایجاد کار، اشتغال را صادر می‌کنیم
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و وی‍ژه اقتصادی گفت: در بسیاری از حوزه‌ها با وجود اینکه توانمندی‌های ۲۰ ساله داریم به دلیل آنکه نمی‌توانیم پروژه‌های بزرگ را تامین مالی کنیم به دنبال تامین مالی از خارج از کشور هستیم و با این کار اشتغال صادر می‌کنیم.

ترکان: ایران اشتغال صادر می‌کند

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و وی‍ژه اقتصادی گفت: در بسیاری از حوزه‌ها با وجود اینکه توانمندی‌های ۲۰ ساله داریم به دلیل آنکه نمی‌توانیم پروژه‌های بزرگ را تامین مالی کنیم به دنبال تامین مالی از خارج از کشور هستیم و با این کار اشتغال صادر می‌کنیم. اکبر ترکان امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) 2016 اظهار کرد: صنعت مبلمان ایران در 20 سال گذشته پیشرفت چشمگیر داشته و بازاری که در اختیار دیگران بوده اکنون توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود اما باید در نظر داشت این بازار دیگر اشباع شده و باید صادرات داشت.

وی افزود: در 10 سال گذشته شورای ملی مبلمان با حضور در کافا بر روی تولید ملی مبلمان کار کرده است و این صنف رشد خوبی را گذرانده است اما اکنون باید وارد زنجیره‌های این صنعت شویم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و وی‍ژه اقتصادی ادامه داد: این صنعت باید با دنیا دادوستد کند و آنطور نباید رفتار شود که بازار خود را به روی دیگران ببندیم تا آنها نیز بازارهای خود را به روی ما ببیند بلکه نیازمند حضور در زنجیره جهانی و تولید و تجارت جهانی هستیم.

ترکان گفت: در شرایط فعلی برخی به رکود موجود در صنایع ساختمان و مبلمان گلایه دارند اما برای فعال شدن این صنایع باید جهانی شد.




منبع: تسنیم