ایران برای گردشگران چینی فرش قرمز پهن کرده است
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بر تلاش برای کسب سهم گردشگری ایران از بازار خروجی ۱۰۰ میلیون نفری چین با اهتمام در ایجاد نگاه مشترک و بهره مندی از تمامی ظرفیت‌ها تاکید کرد.

گردشگران چینی در ایران

 
خبرگزاری تسنیم: مرتضی رحمانی موحد - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگاه تخصصی "آشنایی با ویژگی‌ها و فرصت‌های بازار گردشگری چین" که با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی مرتبط در سالن سبز مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: چین یکی از کشورهای مهم مورد هدف بازار گردشگری ایران است که باید بتوانیم سهم خود از این بازار را به درستی تبین و از آن بهره برداری کنیم.

رحمانی موحد گفت: چین به عنوان یک کشور بزرگ و پرجمعیت از اهمیت فراوانی برخوردار است و در بازار گردشگری دارای اهمیت و جایگاه فراوانی است که با برنامه ریزی مناسب باید بتوانیم از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با بیان خصوصیات بازار گردشگری چین و موقعیت این کشور در صنعت گردشگری افزود: چین، در صدر کانون‌های تاثیر گذار در حوزه گردشگری قرار دارد و هم در ورودی و خروجی و نیز در زیر ساخت‌های گردشگری از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با تشریح مهمترین خصوصیات گردشگران چینی اضافه کرد: چین سالانه بیش از 100 میلیون نفر گردشگر خروجی دارد که با برنامه ریزی مناسب و با اهتمام در ایجاد نگاه مشترک بایستی بتوانیم حداقل یک درصد این خروجی را به عنوان سهم ایران کسب کنیم.

وی افزود: خوشبختانه ایران دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری و تنوع اقلیمی مناسب و نیز برخوردار از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است که این ظرفیت‌ها در کنار خصلت مهم مهمان نوازی ایرانیان می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی باشد.

رحمانی موحد ادامه داد: البته اعتقاد داریم که ظرفیت‌های موجود در ایران که از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند باید به محصول تبدیل شوند چرا که در حال حاضر بین ظرفیت و محصول فاصله است و باید بتوانیم این فاصله را پر کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در حال حاضر چینی‌ها همواره در طول سال هزینه ای را به عنوان هزینه سفر پیش بینی و این موضوع در سبد سفر آنان قرار گرفته است که با برنامه ریزی مناسب می‌توانیم از این فرصت و ظرفیت به وجود آمده در چین استفاده و شاهد کسب حداقل یک درصد از سهم بازار خروجی 100 میلیون نفری چینی‌ها باشیم.

رحمانی موحد در ادامه با بیان اینکه بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد گردشگران چینی در سفر به کشورهای مختلف به موضوع خرید سوغات اهمیت می دهند و به شکل مطلوبی خرید می‌کنند، افزود: یکی از موضوعاتی که در تهیه و تدوین بسته‌های سفر برای گردشگران چینی باید در نظر بگیریم این است که صنایع دستی و سوغات ایرانی به عنوان محصولاتی زیبا و با کیفیت به گردشگران چینی معرفی کنیم.

به گزارش میراث فرهنگی - نمایندگان بخش خصوصی و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط دولتی در پنل‌های تخصصی به بررسی وضعیت صنعت گردشگری چین و راهکارهای افزایش گردشگران چینی پرداختند.




منبع: تسنیم