دستگیری صرافان به خاطر دپوی دلار
همزمان با تشدید تلاطم های ارزی در بازار نیروی انتظامی وارد عمل شده و در عملیاتی هماهنگ اقدام به دستگیری صراف هایی کرده که گفته می شود درحال دپوی دلار بوده اند.

 بازار ارز و رنگ آرامش 

دلار چند هفته ایست که در بازار ارز نوسان شدیدی را تجربه می کند و در همین نوسانات هم البته رکورد گران ترین دلار تاریخ ایران ثبت شده است. ولی با دستور رییس جمهور، بانک مرکزی جدی تر از قبل برای مدیریت بازار ارز وارد عمل شده و با عرضه بیشتر ارز به بازار توانست دلار را از بالای 4 هزار تومان به محدوده قیمتی زیر 4 هزار تومان برساند.

هرچند دلار دیروز در ساعاتی به بالای 4 هزار تومان رسیده بود ولی با عرضه بانک مرکزی مجدد قیمت دلار به زیر 4 هزار تومان برگشت؛ امروز نیز بازار ارز به مانند روزهای قبل با نوساناتی همراه بوده که موجب تغییرات قیمتی دلار شده است.

ولی با وجود اتفاقاتی که امروز در بازار ارز رخ داده نرخ دلار مانند دیروز رکورد نزده و با قیمت 3926 تومان به مردم فروخته می شود البته طبق اعلام فعالان حاضر در بازار ارز، بانک مرکزی امروز دلار را با نرخ 3887 تومان به صراف ها داده است.

گفت وگوی خبرنگار ما با فعالان حاضر در بازار درباره وضعیت امروز این بازار حکایت از خبرهای تازه ای دارد؛ طبق اعلام این افراد از صبح امروز نیروی انتظامی وارد بازار شده و در عملیاتی هماهنگ 3 صراف را دستگیر کرده است.

دستگیری این صراف ها موجب شده تا صرافی ها به عوامل خود در بازار اعلام کنند که برای یک هفته به بازار نیایند تا وضعیت آرام شود.

گفتنی است که طبق اعلام مسئولان قوه قضائیه از زمانی که بازار ارز مجدد متلاطم شده پرونده چند صراف بزرگ که اقدام به دپوی ارز کرده بودند به دادسرای پولی - بانکی ارجاع شده و چند صراف هم دستگیر شده اند.

جعفری دولت‌آبادی در همین ارتباط اقدام اخیر دولت و بانک مرکزی در ورود به این بحران ارزی و همچنین پایین آوردن قیمت‌ها با توجه به بالا رفتن ارز را قابل تقدیر دانسته و گفته: از آنجایی که بانک مرکزی در این زمینه شکایت کرده دادسرای پولی ــ بانکی در آخرین اقدام 5 نفر از دلالان ارز را دستگیر کرده است که از این افراد یک میلیون و 800 هزار دلار کشف شده است.

جعفری دولت‌آبادی بیان داشت: حسب استعلام سرپرست دادسرای پولی ــ بانکی برخی از صرافی‌ها ارزهای زیادی از بانک‌ها دریافت کرده‌اند که مشخص نیست در کجا هزینه شده که واحد مبارزه با پول‌شویی بانک مرکزی مشغول بررسی این موضوع است.

دادستان تهران با ابراز اینکه تغییر و تحول در حوزه ارز را نباید به دستگیری‌های اخیر مربوط کرد، تصریح نمود: در گذشته این اقدام انجام شد و تا حدی بازار آرام گشت اما دوباره تلاطم پیدا کرده چرا که نرخ ارز تابع سیاست‌های پولی و اقتصادی است.
 
آنطور که فعالان بازار ارز درباره وضعیت امروز این بازار اعلام کرده اند خرید و فروش دلار در صرافی ها راکد بوده و معمولاً معامله ای در این بخش انجام نمی شود.



منبع: تسنیم