احیای پلاسکو منوط به تصمیم بنیاد مستضعفان
رئیس اتاق اصناف ایران احیای پلاسکو را منوط به تصمیم بنیاد مستضعفان یعنی مالک ساختمان دانست و گفت: خطر مشابه ساختمان پلاسکو در کمین بازار بزرگ تهران است.

 خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق اصناف ایران احیای پلاسکو را منوط به تصمیم بنیاد مستضعفان یعنی مالک ساختمان دانست و گفت: خطر مشابه ساختمان پلاسکو در کمین بازار بزرگ تهران است.علی فاضلی درباره آینده ساختمان پلاسکوی تهران  اظهار کرد:  دراین‌باره هنوز نمی‌شود اظهارنظر داشت زیرا این ساختمان در اختیار بنیاد مستضعفان بوده، اما وضعیت مالکیت کسبه این ساختمان هنوز احصاء نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آینده شغلی 600 واحد فعال در این برج چه می‌شود، آیا فعالیت آنها احیا می‌شود افزود: فعالیت این واحدها دوباره شروع خواهد شد اما باید در نظر داشت که غالب این واحدها بیمه نبودند و اینکه به آنها خسارتی تعلق می گیرد یا خیر هنوز مشخص نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران بابیان اینکه این واحدها شرایط بیمه شدن را نداشته‌اند ادامه داد: بنگاه‌ها، واحد‌های صنفی و تجاری زیادی مانند فعالان ساختمان پلاسکو در کشور وجود دارند که حتی شرایط بیمه شدن را ندارند.

وی تصریح کرد: بنگاه‌ها و واحد‌های تولیدی فعالین ساختمان پلاسکو از مواد اشتعالزا و پلیمری، در مرکز شهر و آن‌هم در برجی که کمترین امکانات را دارد استفاده می‌کردند که شرایط مشابه آنها در سایر نقاط هم وجود دارد.

فاضلی درباره دلایل بیمه نبودن واحدهای ساختمان پلاسکو گفت:  بیشتر این واحد‌ها شرایط بیمه شدن را نداشته‌اند.

خطر مشابه ساختمان پلاسکو در کمین بازار بزرگ تهران

وی در پاسخ به این سوال که چرا بنگاه‌های ساختمان پلاسکو تا به امروز ساماندهی نشده اند؟ گفت: مسئولیت ساماندهی این بنگاه‌ها با شهرداری است و ما هم در کنار آنها هستیم. اکنون در بازار تهران نیز وضعیت نامناسبی دارد و در کوچه‌های تنگ و باریک صنوف تولید ما مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: غالب  ساختمان‌های قدیمی و بدون استاندارد خیابان جمهوری که  واحدهای تولیدی در آن قرار دارند، در معرض خطر هستند و باید از حادثه اخیر برای ساماندهی آنها درس بگیریم.

فاضلی تأکید کرد: واحدهای صنفی در پلاسکو از گذشته پروانه داشته‌اند و از این بات مشکلی نداشتند.

در حادثه آتش سوری ساختمان پلاسکو که محل تولید و توزیع پوشاک مردانه تهران است 600 واحد تولید و تجاری با فروریختن بنا به زیر آوار رفته اند و هنوز عملیات امداد رسانی آتش نشانی و سایر ارگان‌ها در آن منطقه ادامه داد.

منبع: تسنیم