زنگنه: «زنجانی» درباره اموالش دروغ می‌گوید
وزیرنفت پیرامون میزان اموال بابک زنجانی گفت: مرتب می‌گوید 2 میلیارد دلار یا 3 میلیارد دلار اینجا و یا آنجا دارم، اما همه دروغ است من قبلا نیز گفته ام که اموال او کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است.

 بیژن زنگنه وزیر نفت ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تاکنون مطابق با الگوهای جدید نفتی چند قرارداد بسته شده است، گفت: تازه سه چهار ماه است که مجوز این قراردادها را گرفته‌ایم. خود شماها منتقد به این قراردادها بودید حالا چطور می‌گویید که چند قرارداد داریم؟

وی ادامه داد: تاکنون یک رئوس توافق با توتال برای فاز 11 پارس جنوبی و یک رئوس توافق با شرکت تدبیر انرژی داشته ایم و یک موافقتنامه نیز با یکی از شرکت های قرارگاه امضا کرده ایم. بزودی هم برای میدان آزادگان اعلام مناقصه عمومی خواهیم کرد.

زنگنه در خصوص توافقات اوپک برای کاهش تولید نفت گفت: طبق توافقاتی که در اوپک انجام شده، اعضای اوپک یک تا دو دهم میلیون بشکه و اعضای غیراوپک نیز 500هزار بشکه قرار است که تولید خود را کاهش دهند. چنین کاهشی را قبول نداشته ایم. قرار نبود ایران تولیداتش را کاهش دهد لذا ما از تولید 3.8 نیز عبور کرده‌ایم و تولید نفت نزدیک به 3.9 در روز شده است.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قیمت گاز در سال 96 افزایش می یابد، گفت: چنین تصمیمی را دولت نگرفته است. تولید گاز علی رغم فشارهایی که وارد شده و قطع دو خط لوله، اما توانستیم هم مصارف خانوارها و هم نیروگاه ها را در اوج سرما تامین کنیم.

وی در خصوص 5 درصد عوارض قیمت بنزین نیز افزود: این 5 درصد در داخل قیمت فعلی است بنابراین یک بار افزایش پیدا کرده و دیگر این 5 درصد لحاظ نخواهد شد. بشکه دپویی نفت خام نداریم فقط میعانات گازی مانده که آن هم تا آخر سال به فروش می رسد.

وزیر نفت در پایان در خصوص میزان اموال بابک زنجانی نیز گفت: مرتب می‌گوید 2 میلیارد دلار یا 3 میلیارد دلار اینجا و یا آنجا دارم، اما همه دروغ است من قبلا نیز گفته ام که اموال او کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است.

 

منبع: خبرگزاری فارس