پرونده فرزند ابتکار فساد مالی نیست
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند ابتکار گفت: پرونده تشکیل شده دعوای شخصی بوده و فساد مالی نیست.

 پرونده فرزند ابتکار: دعوای شخصی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی نفوذ در عرصه اقتصاد سیاسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا صحت دارد فقط دو صفحه از رای پرونده بابک زنجانی به او ابلاغ شده است؟ گفت: از حکم پرونده که چقدر و چگونه بوده خبر ندارم، معمولا رای زیاد نیست و گردش کار  پرونده طولانی است.  

وی گفت: از رای پرونده وکیل و متهم مطلع شدند و ابلاغ شده است، گاهی اوقات رای طولانی است که معمولا آن را می‌خوانند و یادداشت برمی دارند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره برگرداندن وجوه در این پرونده، گفت: پیوسته تلاش شده و می‌شود که باقی وجهی که مانده برگردد. آنها مدام در این زمینه نشست داشته و دارند.وی در پاسخ به سئوالی درباره پرونده یکی از بستگان رییس‌جمهور و پرونده بانک ملت و اینکه برخی می‌خواهند این موضوع را فساد انتخاباتی جلوه دهند؟ گفت: اسم نبرید؛ زیرا اسم که می‌برید ما را در  معذوریت قانونی قرار می‌دهید.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: مهم این است که ما با فساد مبارزه می کنیم و برخورد قوه قضاییه بدون تبعیض است. تا اتهامی متوجه کسی نباشد نمی‌توانیم  او را تعقیب کنیم و هر وقت مستند و مدرکی پیدا کردیم می توانیم اقدام کنیم.وی تاکید کرد که نباید برخورد جناحی و سیاسی در مبارزه با فساد داشته باشیم. هیچ کس از فرد متخلف دفاع نمی کند و شاید این فرد از بستگان من و شما و دیگری باشد، مهم این است که اگر تخلفی شد و جرمی بود و ثابت شد با او برخورد شود.

وی در خصوص  فرد ذکر شده گفت: در برخی رسانه ها مسایلی مطرح شده که خلاف قانون است و اگر این فرد شکایت کند انتشاردهنده  و گوینده تحت تعقیب قرار می گیرد. معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند ابتکار گفت: مساله یک چک بود و شاکی خصوصی داشته است. شنیدم اعاده دادرسی خواستند و تعقیب می شود.وی افزود: پرونده تشکیل شده دعوای شخصی بوده و فساد مالی نیست و از ناحیه بیت المال نیست. خواهشا مسایل حقوقی را با سیاسی خلط نکنید.

 

منبع: ایسنا