انجام سولاریوم و پیرسینگ غیرقانونی است
خدمات سولاریوم و پیرسینگ (سوراخ کردن گوش و بینی) در آرایشگاه‌ها مجاز نیست اما تاتو صرفا روی صورت مجاز است 

برای سولاریوم به آرایشگاه ها نروید

نایب رییس اتحادیه آرایشگران زنانه گفت: خدمات سولاریوم و پیرسینگ (سوراخ کردن گوش و بینی) در آرایشگاه‌ها مجاز نیست اما تاتو صرفا روی صورت مجاز است که البته این آرایشگاه‌ها باید دارای مجوز مربوطه برای این کار باشند.شهربانو عابدی درباره انجام خدمات غیرقانونی در آرایشگاه‌ها اظهار کرد: خدمات سولاریوم و سوراخ کردن گوش و بینی در آرایشگاه ها مجاز نبوده و انجام این کار در آرایشگاه ها قانونی و بهداشتی نیست.

وی درباره خدمات آرایش دائم یا تاتو در آرایشگاه ها نیز گفت: این نوع خدمات صرفا روی صورت مجاز است. علاوه بر آن در آرایشگاه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند علاوه برحفظ بهداشت فردی و محیط، باید واحد مربوطه مجوز برای این کار داشته باشد.

نایب رییس اتحادیه آرایشگران زنانه با بیان اینکه سالن های آرایشی موظف به دریافت نرخ مصوب اتحادیه هستند، ادامه داد: بانوان باید از مراجعه به سالن های غیرقانونی اجتناب کنند. این مراکز پایبند به رعایت هیچگونه موازین قانونی و بهداشتی نیستند.

عابدی در همین باره گفت: سالن ها باید نرخ نامه مصوب را در معرض دید مشتری قرار دهند. البته نرخ برخی از خدمات با توجه به خدمات اضافی، توافقی است.

وی درباره مرجع رسیدگی به شکایات در اتحادیه نیز خاطر نشان کرد: بانوان در صورت داشتن شکایت از هر یک از سالن‌ها می توانند به اتحادیه مراجعه یا شکایت خود را در سایت اتحادیه Eazt.ir ثبت کنند. سالن های دارای مجوز، تحت نظارت اتحادیه هستند که می توان با امنیت خاطر به آن ها مراجعه کرد.

 

منبع: ایسنا