مهلت 2 ساله به خودروسازان
رئیس سازمان ملی استاندارد از اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرو خبر داد و گفت:‌ اجرای استانداردها تا سال ۹۷ باعث توقف تولید برخی خودروها در کشور می‌شود.

استانداردهای جدید صنعت خودرو

نیره پیروزبخت در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی که انجام شده، استانداردهای جدید صنعت خودرو با 85 مورد اجرایی خواهد شد که طبق آن تولید برخی خودروها متوقف می‌شود. وی با بیان اینکه از سال 97 به بعد شاهد تحول در عرصه خودرو خواهیم بود، گفت: در قراردادهای جدید شرکت‌های خودرویی نیز استانداردهای جدید اروپا را مدنظر داریم. 

پیروزبخت با بیان اینکه خودروسازان دو سال فرصت دارند ایرادات فعلی خود را برطرف کنند، گفت: مسائلی مانند رتبه‌بندی ایمنی خودرو و همچنین رویکردهایی شامل محافظت از سرنشین بزرگسال، محافظت از خردسال، عابران پیاده و تجهیزات ایمنی، از جمله موارد مدنظر سازمان ملی استاندارد در تولید خودرو است که باید در فرایند تولید و خدمات پس از فروش و عرضه خودرو به آن توجه شود.

وی در عین حال تأکید کرد: بر تولید خودرو نظارت می‌کنیم ولی نمی‌خواهیم حالت پلیس برای صنعت داشته باشیم و در این راستا گزارش کیفیت خودرو را به دولت و مجلس ارائه خواهیم کرد.



منبع: فارس