هرجا را که به بخش خصوصی واگذار کردند تعطیل شد
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنگ هم نتوانست پالایشگاه کرمانشاه را از بین ببرد گفت: این پالایشگاه در حال حاضر بدهی‎های را به خاطر قیمت بالای نفت ارائه شده به آنها بالا آورده است که به راحتی این موضوع قابل حل است.

بدهی نجومی پالایشگاه کرمانشاه به خاطر گرانی نفت

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب درباره واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اظهارکرد: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه لایحه حقوقی را درباره واگذاری پالایشگاه کرمانشاه تهیه کرده است و در آن به صورت شفاف استدلال‌های خود را برای دولت تشریح کردند تا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه در دولت یازدهم هیچ ارگان و فردی مسئولیت واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را که منجر به بیکاری بسیاری از نیروهای این مرکز می‌شود را نمی‎پذیرد.

نماینده مردم اسلام‎آباد تاکید کرد: سازمان خصوصی‎سازی هم استدلال‌های خود را پیرامون واگذاری پالایشگاه کرمانشاه دارد از این رو نمایندگان این استان دست به کار شده و لایحه‎ای را در این راستا تهیه کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ما براین باوریم که پالایشگاه کرمانشاه باید به عنوان قطب صنعتی استان باقی بماند زیرا عمراین پالایشگاه به سال 1313 برمی‎گردد.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: متاسفانه در طی سال‎های گذشته واگذاری‌هایی که در کرمانشاه صورت گرفته است به دلیل عدم عمل دولت به تکالیف خود در استان کرمانشاه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هرجایی که دولت در استان کرمانشاه واگذار کرده است بعد از یک مدت یا تعطیل شده است یا تغییر کاربری داده است از این رو بدون شک دولت مسبب اصلی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه است.

نماینده مردم اسلام‎آباد غرب در مجلس با اشاره به اینکه جنگ هم نتوانست پالایشگاه کرمانشاه را از بین ببرد گفت: این پالایشگاه در حال حاضر بدهی‎های را به خاطر قیمت بالای نفت ارائه شده به آنها بالا آورده است که به راحتی این موضوع قابل حل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بخشی از کارگران این پالایشگاه رسمی هستند که طرف قرارداد آنها دولت است و بخشی قرارداد پیمانی دارند که تکلیف آنها هم باید روشن شود.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: اما نکته مهم این است که افکارعمومی کرمانشاه سابقه خوبی از خصوصی‎سازی در این استان ندارند به همین دلیل با تردید به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه نگاه می‎کند البته ذکر این نکته نیز مهم است که بگویم مردم کرمانشاه از عملکرد دولت یازدهم نیز راضی نیستند.

وی تاکید کرد: دولت قرار بود اقداماتی را در حوزه صنعت و انرژی همچون احداث پالایشگاه آناهیتا و شرکت ایران خودرو انجام که موفق نبوده است.

نماینده مردم اسلام‎آباد غرب در مجلس خاطرنشان کرد: مامعتقدیم که دولت در حفظ صنعت در کرمانشاه و موضوعات دیگر رویکرد مناسب را اتخاذ نکرده است و امروز مردم کرمانشاه باید تاوان رویکرد دولت را بدهند.

 


منبع: خبرگزاری میزان