نمایشگاه بهاره در تهران افتتاح شد
رئیس اتاق اصناف ضمن تشریح جزئیات نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (بهاره 95) از برپایی نمایشگاه‌های غیر قانونی در استان تهران انتقاد کرد.

برپایی نمایشگاه‌های غیر قانونی در استان تهران

علی فاضلی در مراسم افتتاح نمایشگاه بهاره 95 که امروز (11 اسفند) در مصلای تهران برگزار شد، گفت: در راستای اهداف ستاد تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده ما به عنوان اتاق های اصناف کشور قائل به این موضوع هستیم که به دلیل آنکه در زمینه تامین مشکلی وجود ندارد برگزاری نمایشگاه بهاره را به صلاح نمی دانیم.

وی افزود: اما دولت نگاه کامل تری به این موضوع دارند و تاکید داشتند که برگزاری نمایشگاه بهاره باید حتما در دستور کار قرار بگیرد و استانداری تهران هم نظرش بر همین بود و قرار شد اتاق اصناف هم در برگزاری این نمایشگاه حضور داشته باشد.

فاضلی با بیان اینکه امروز به طور همزمان 20 نمایشگاه در نقاط مختلف در استان تهران افتتاح می شود، ادامه داد: به طور کلی هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که خدمات بهتری را در قالب یک مجموعه در اختیار شهروندان قرار دهیم و دولت هم در قالب ستاد تنظیم بازار محصولاتی از جمله برنج، روغن و کره را ارائه می کند.

رئیس اتاق اصناف عنوان کرد: کالاهایی که از طرف اصناف به عنوان کالاهای شب عید در این نمایشگاه عرضه می شود شامل کیف و کفش، آجیل و خشکبار و شیرینی و شکلات است. همچنین در این نمایشگاه دستگاه های نظارتی بیشتر از سال های قبل حضور خواهد داشت که از جمله آن ها سازمان تعزیرات، سازمان صنعت و معدن، سازمان حمایت و بازرسی اصناف هستند که کنترل و نظارت لازم را خواهند داشت.

وی با اشاره به برخی ایرادات نمایشگاه بهاره گفت: یکی از ایراداتی که نمایشگاه های بهاره در سراسر کشور با آن روبرو هستند این است که امکانات رفاهی برای مردم فراهم نیست. در شأن مردم نیست که نمایشگاه زیر چادر برگزار شود اما فعلا مجبور هستیم به دلیل نداشتن مکان مناسب نمایشگاه را به همین شکل برگزار کنیم اما نیاز است که تمهیداتی در زمینه اندیشیده شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر متاسفانه با وجود مصوبات قانونی شورای تامین شاهد برپایی برخی نمایشگاه های غیر قانونی از سوی برخی ارگان ها هستیم، این مشکلی است اقتصاد ما امروز با آن موجه است. در این زمینه استانداری 14 نقطه را به عنوان نمایشگاه های غیر قانونی اعلام کرده است. باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد، چرا که هیچ نظارتی بر این نمایشگاه ها وجود ندارد.

فاضلی همچنین اعلام کرد که تمامی کالاها در نمایشگاه بهاره با 15 تا 20 درصد تخفیف عرضه خواهند شد و در این مورد کنترل لازم از سوی بازرسی های اتاق اصناف انجام خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ما اولویت را به آسیب دیدگان پلاسکو داده ایم اما نمی توان همه امکانات را در اختیار دو بخش قرار داد و 400 پیراهن دوز را به اینجا بیاوریم. این نمایشگاه بایدتامین کننده همه نیازهای مردم باشد.

نمایشگاه عرضه کالای مستقیم (بهاره 95) از 11 تا 20 اسفند در پنج نقطه مصلای تهران، ارم، حکیمیه، بوستان ولایت و خاوران برپا است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا