ماجرای هک شدن ایمیل‌های وزارت نفت توسط بابک زنجانی
مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت می‌گوید اموال بابک زنجانی روی دست دولت « باد» کرده و متهم مدعی است می‌تواند در تاجیکستان بدهی شرکت نفت را پرداخت کند.

اموال زنجانی روی دست دولت «باد» کرده

مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت می‌گوید اموال بابک زنجانی روی دست دولت « باد» کرده و متهم مدعی است می‌تواند در تاجیکستان بدهی شرکت نفت را پرداخت کند. اصغر هندی درباره آخرین وضعیت فروش اموال بابک زنجانی که به‌جای بخشی از بدهی وی به وزارت نفت واگذار شده است، اظهار کرد: اموال فعلاً روی دست‌مان «باد» کرده؛ به همین خاطر دست نگه داشته‌ایم تا وضعیت بازار مسکن بهتر شود.

مشاور وزیر نفت در پاسخ به این سؤال که "آیا تاکنون هیچ کدام از اموال زنجانی به فروش نرفته است؟" افزود: مقدار بسیار کمی به فروش رفته که قابل توجه نیست.

هندی درباره آخرین وضعیت فروش شرکت‌های زنجانی هم گفت: برای اینکه شرکت‌ها سرپا بمانند، فعلاً مشغول مدیریت‌شان هستیم تا هر موقع وضعیت بهتر شد، بفروشیم. مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت تأکید کرد: دریافت اموال و شرکت‌های بابک زنجانی به‌ضرر دولت بود و اگر می‌شد پول بگیریم، بهتر بود که در این زمینه هم متهم (بابک زنجانی) همکاری نمی‌کند.

هندی در پاسخ به این مطلب که وکیل بابک زنجانی مدعی است موکلش برای تسویه بدهی و بازگرداندن پول‌ها، همکاری لازم را دارد، اظهار کرد: زنجانی می‌گوید "بیایید پول‌تان را در تاجیکستان بدهم"؛ تاجیکستانی که به نان شب خود محتاج است.

این مقام مسئول در وزارت نفت در پاسخ به این سؤال که "آیا تکلیف شرکت «اُونر اِیر» در ترکیه که یکی از اموال و شرکت‌های خارجی زنجانی محسوب می‌شود، مشخص شده است یا خیر؟" گفت: هنوز نتیجه دادگاه مشخص نشده و متهم در راستای ارائه اسناد و مدارک، همکاری لازم را انجام نمی‌دهد و پیشرفتی نداشته است.

هندی درباره بررسی ماجرای هک شدن ایمیل‌های وزارت نفت توسط بابک زنجانی نیز گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم اما امیدواریم از سوی مراجع ذی‌ربط پیگیری شود.

بر اساس این گزارش، شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌‌ریاست قاضی صلواتی، بابک زنجانی متهم اصلی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور، تأیید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد.

پرونده فلاح هروی و شمس برای رسیدگی مجدد در شعبه هم‌عرض به شعبه 28 دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی مقیسه ارجاع شده است.

اواخر سال 95 نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده یعنی علیرضا زیبا حالت‌منفرد که گفته می‌شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور استرداد شد و تحقیقات درباره این متهم که دادستان تهران از او به‌عنوان «جعبه سیاه» نام برده، در حال انجام است.

بابک زنجانی، چهارشنبه هفته گذشته از دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی کرده است.

بابک زنجانی از حدود هشت‌هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت، دوهزار میلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش، تسویه کرده است؛ البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

منبع: تسنیم