تکلیف سپرده‌گذاران میزان در ایستگاه آخر
بانک صادرات ایران قصد دارد از ۱۶ اردیبهشت ماه، آخرین مرحله از کار تعیین تکلیف و پرداخت سپرده های مشتریان تعاونی منحله میزان را آغاز کند.

تعاونی اعتباری میزان اردیبهشت سال 1394 به دلیل ناتوانی در عمل به تعهدات خود و نداشتن مجوز از بانک مرکزی - به عنوان نهاد ناظر پولی - منحل و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل تسویه موسسه با سپرده گذاران انتخاب شد.


بانک صادرات ایران در این مدت، در پنج مرحله حساب های مشتریان میزان را تا سقف 5 میلیارد ریال (500 میلیون تومان) تعیین تکلیف کرده بود.

 

بر اساس مصوبه هیات مدیره بانک صادرات ایران، همه سپرده گذارانی که بیش از پنج میلیارد ریال سپرده نزد تعاونی منحله میزان داشته و مراتب به تأیید کارشناسان مالی دادگستری رسیده، می توانند از روز شنبه ١٦ اردیبهشت سال جاری با در دست داشتن مدارک شناسایی و مستندات مربوط به سوابق سپرده گذاری در تعاونی منحله میزان به شعب این بانک مراجعه و نسبت به افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار با شرایط مقرر توسط بانک مرکزی اقدام کنند.

 

بانک صادرات ایران در اطلاعیه خود تاکید کرده است: با توجه به اینکه امکان نقد شدن دارایی های انتقالی از تعاونی منحله میزان به بانک صادرات ایران در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، بنابراین همه دارندگان سپرده های تا مبلغ ١٠ میلیارد ریال، در صورت تمایل می توانند معادل حداکثر ١٠ درصد سپرده خود را نقدی دریافت کنند.

 

همچنین دارندگان سپرده هایی با مبالغ بیش از ١٠ میلیارد ریال در صورت نیاز می توانند حداکثر معادل پنج درصد سپرده خود را نقدی دریافت کنند.

 

علاوه بر این، بانک صادرات ایران از همه سپرده گذاران قبلی و فعلی تعاونی منحله میزان خواسته است در صورت آمادگی برای خرید و یا تهاتر با املاک مازاد این بانک بر اساس قیمت کارشناسی، به دفتر شرکت سپهر ماندگار خراسان مراجعه و تقاضای خود را ارائه کنند.

 

با آغاز مرحله ششم تعیین تکلیف حساب های میزان، در مجموع سپرده های حدود 975 هزار نفر از سپرده گذاران گرفتار این تعاونی تعیین تکلیف شده است.

 

منبع: دانشجو