توزیع خوراکی های مورد نیاز در ماه رمضان
توزیع میوه در بازار از اسفند ماه سال گذشته آغاز و موجب کاهش قیمت‌ها شده است.

 توزیع اقلام ضروری موردنیاز ماه رمضان در تهران

در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران مقرر شد، اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شرکت‌های غله و امور دام به طور گسترده در فروشگاه‌ها عرضه شود.جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران به ریاست محمد امامی امین، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد. در این جلسه گزارش اجرای "طرح ضیافت" از سوی شرکت های غله، پشتیبانی امور دام و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ارایه شد.

امامی امین با بیان این که اقدامات ارزشمندی در جهت تنظیم بازار تاکنون انجام شده است، تصریح کرد: توزیع میوه در بازار از اسفند ماه سال گذشته آغاز و موجب کاهش قیمت‌ها شده است.

وی از عملکرد سازمان تعزیرات استان تهران به دلیل توجه به گزارش‌های تخلفات و رسیدگی‌های انجام شده، تقدیر کرد.

در این جلسه گزارشی از بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف ارایه شد که بر اساس آن ۳۴ هزار و ۷۹۸ مورد بازرسی در استان تهران انجام شده است که بیش از ۱۷ هزار مورد آن مربوط به شهر تهران است. همچنین از میان حدود پنج هزار پرونده تخلف، چهار هزار و ۱۳۳ مورد پرونده مربوط به شهر تهران است که ارزشی معادل چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را دربرمی‌گیرد.

در ادامه جلسه همچنین گزارشی از توزیع میوه در ایام پایانی سال ۹۵ و ادامه طرح در سال ۹۶ ارایه شد که بر اساس آن میزان سهمیه سیب در استان تهران سه هزار تن بوده است که همین میزان توزیع شده است و چهار هزار تن پرتقال داخلی نیز سهمیه استان تخصیص یافت که ۳۴۳۵ تن از آن در استان توزیع شد.

ر این جلسه توزیع اقلام اساسی مورد نیاز ویژه ماه مبارک رمضان همچون برنج، مرغ منجمد، گوشت گوساله و گوسفندی، خرما، زولبیا و بامیه و قند و شکر در دستور کار قرار گرفت.

 

منبع: ایسنا