بالاخره خرید ۶۰ هواپیما از بوئینگ نهایی شد
امروز امضای تفاهم نامه برای خرید ۳۰+۳۰ هواپیما با پنج درصد پرداخت نقدی و ۹۵ درصد فاینانس بین شرکت هواپیمایی آسمان با شرکت بویینگ به امضا رسید.

بر اساس تفاهم نامه بین آسمان و بوئینگ

 بعدازظهر امروز با حضور وزیر رفاه، قراردادی بین شرکت آسمان و بوئینگ به امضا رسید که قرار شد ابتدا ۳۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و به تدریج ۳۰ فروند هواپیمای دیگر توسط شرکت هواپیمایی آسمان خریداری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: امروز قرارداد ۳۰+۳۰ را با شرکت بوئینگ امضا می کنیم که ۳۰ فروند قرارداد قطعی است و ۳۰ فروند هم در صورت ادامه اضافه خواهد شد. ۵ در صد شرکت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد کرد و ۹۵ درصد فاینانس خواهد بود که رقم قابل توجهی است. خوشحالم که با این اقدام می توانیم به دارایی بازنشستگان اضافه کنیم و همچنین ناوگان هوایی را به نحوی شایسته ارتقا دهیم که بازارهای منطقه را در اختیار گیرند.

ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه در شرکت هواپیمایی آسمان که وضعیت آن روز به روز به سمت تثبیت بیشتر می رود. در سال ۱۳۹۲ تعدادهواپیماهای پروازی ۸ فروند بود و امروز به ۲۱ فروند رسیده است. در آمارهایی هم که اخیرا منتشر کرده اند ما جزو بیشترین پروازها قرار می گیریم. استراتژی ما نظم در آینده برای آسمان با خدمات باکیفیت تر خواهد بود.

وی افزود: سالانه حدود چهار میلیارد دلار شرکتهای خارجی در ایران بلیت می فروشند و قطعا باید تغییرات بنیادین در خطوط هواپیمایی بدهیم و از منطقه کسب درآمد کنیم. خطوط هواپیمایی ما هم از فروش چهار میلیارد دلار پیشگیری کند و هم بتوانیم از بازار منطقه استفاده کنیم و بخشی از درآمد کشور را از طریق انتخاب مسافر از بازار منطقه به انجام برسانیم.

به گفته ربیعی، مطالعات نشان می دهد هر یک فروند که اضافه می شود تعدادی شغل را اضافه می کن. در نظر داریم با افزایش هواپیماهای خود ایجاد شغل کنیم.

وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در این مراسم با محکوم کردن حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره) گفت: اگر شهدای حرم نبودندامروز د ولتهای تروریستی در منطقه حاکم شده بودو دنیامواجه با دولتهایی بود که پشتیبان تروریسم و مولد تروریسم بودند. این خدمتی است که جمهوری اسلامی ایران به تمام انسانها در هر جایی که مورد حمله تروریستها بوده اند کرده است.

وی افزود: سال ۱۳۹۲ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان آورده سرمایه گذاری ها برای صندوق بازنشستگی کشوی بود. در سال ۱۳۹۶ این  رقم  حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و ما متوجه شدیم بر اساس کارآمدی کسب درآمدمان، بیمه تکمیلی بازنشستگان و افزایش پلکانی حقوق را دنبال کنیم.

وزیر رفاه گفت: یکی از برنامه هایی که در دولت یازدهم دنبال شد افزایش قدرت خرید بازنشستگان است؛ به نحوی که کاهش قدرت خرید بازنشستگان در طی برن امه ای دنبال شود.

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، در پاسخ به این سوال که آیا مجوز اوفک اخذ شده یا خیر، اظهار کرد: مجوز هنوز اخذ نشده و تا یک ماه آینده امیدواریم این اتفاق صورت گیرد.

علایی زمان تحویل اولین هواپیما را ۲۰۲۰ عنوان کرد و گفت: از این نوع هواپیمای بوئینگ ۷۳۷، ۳۷۰۰ فروند دیگر توسط ۸۷ شرکت هواپیمایی درخواست شده که ما هشتادوهفتمین شرکت هستیم. لذا روند تحویل مقداری طول می‌کشد اما از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ کل هواپیماهایی که امروز قراردادهای آن امضاء شد تحویل ما خواهد شد.

بنابراین گزارش قرارداد امضای خرید هواپیما توسط شرکت آسمان شامل سفارش قطعی ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ max با ارزش سه میلیارد دلار به قیمت اعلام شده و حق خرید ۳۰ فروند دیگر از همین نوع هواپیما است.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:ایسنا