افتتاح ایستگاه شهید محلاتی از خط 3 مترو
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه بالاترین ضریب مالکیت خودرو در منطقه یک است گفت: بر همین اساس باید از مدهای متنوع حمل و نقل استفاده کرد تا مردم مایل به استفاده از حمل و نقل عمومی شوند.

حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی از خط 3 مترو

محمد احمدی بافنده صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی از خط 3 مترو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این ایستگاه از ساعت 11:45 امروز فعالیت خود را آغاز و نسبت به پذیرش مسافر اقدام کرده است گفت: با توجه به اینکه جمعیت منطقه یک با ساخت شهرک‌های متعدد افزایش یافته است، گفت: بیش از 250 هزار نفر در شمال شرق منطقه یک که این محدوده می‌شود، ساکن هستند و بر همین اساس احداث مترو در این منطقه ضرورت داشت.

وی با بیان اینکه چند روز پیش یک کارشناس نیز در تلویزیون اعلام کرده بود که یکی از فسادهای بانک انصار ساخت یک مجتمع در ابتدای خیابان پاسداران بوده است گفت: زمانی که من شهردار منطقه یک بودم پروانه ساخت این پروژه را به بانک مربوطه دادم چرا که پولی برای شروع کار ساخت مترو نداشتیم.

وی با بیان اینکه بالاترین ضریب مالکیت خودرو در منطقه یک است و یک دهم خودروهای پایتخت در معابر منطقه یک تردد می‌کنند اظهار کرد: امکان توسعه سایر مدهای حمل و نقل را به علت کمبود فضای تردد، خیابان‌های باریک و گرانی تملک‌ها نمی‌توانستیم در این منطقه اجرایی کنیم و تنها راه چاره توسعه مترو بود که باید ساکنان این منطقه قانع می‌شدند که باید از حمل و نقل عمومی و آن هم مترو استفاده کنند.

احمدی بافنده با بیان اینکه با شروع به کار این ایستگاه، 30 هزار نفر از آن استفاده می‌کنند افزود: در اطراف ایستگاه متروی شهید محلاتی شهرک‌های مسکونی زیادی وجود دارد که مردمشان می‌توانند از مترو استفاده کنند.

وی در مورد کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 مترو نیز با بیان اینکه فعلا قطار نداریم و با یک سوم ناوگان استاندارد در خط کار می‌کنیم گفت: قطاری برای اضافه کردن نداریم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور شهردار تهران برگزار شد، همزمان  چهار فاز پروژه بزرگ عمرانی در منطقه یک نیز به بهره برداری رسید و پل دور برگردان شرق به شرق بلوار ارتش، پل دور برگردان غرب به غرب بلوار ارتش و مسیر جنوب به شرق تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه امام علی (ع) و احداث مسیر شرق به جنوب تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه امام علی (ع) نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir