مهر اقتصاد در فهرست بانک های مجاز قرار گرفت
با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نام بانک مهر اقتصاد و موسسه ثامن در فهرست بانک های مجاز قرار گرفت.

مهر اقتصاد و موسسه ثامن در فهرست بانک های مجاز

بانک مرکزی در تازه ترین اقدام خود نام بانک مهر اقتصاد را در فهرست بانک های مجاز تجاری غیر دولتی قرار داد و اعلام کرد این بانک متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی است.بانک مهر اقتصاد سال ها در تلاش برای کسب مجوز از بانک مرکزی بود و تمامی شروط این بانک برای اخذ مجوز  از جمله افزایش سرمایه را محقق کرد و تنها شرط محقق نشده واگذاری سهام در بازار سرمایه است که طبق اعلام مسئولان این بانک علت تأخیر در اجرایی شدنش شرایط چند سال اخیر بازار سرمایه است.

بر اساس این گزارش، بانک مهر اقتصاد پس از قرار گرفتن در لیست بانک های مجاز، اعلام کرد: این بانک با بهره مندی از سرویس های خدمات بانکی فعالیت های خود را با وسعت و قوت بیشتری ادامه خواهد داد و بیش از گذشته در خدمت هموطنان گرامی خواهد بود.

گفتنی است، بانک مرکزی نام موسسه اعتباری ثامن را نیز در فهرست بانک های مجاز و با عنوان متقاضی دریافت مجوز قرار داده است.

این اقدام بانک مرکزی بعد از حواشی هفته اخیر نظام بانکی برای موسسات کوثر، ثامن و مهر اقتصاد و به منظور آرام کردن فضای سپرده گذاران بانکی انجام شده است.

تکمیلی

پیامک شبهه برانگیز یکی از بانک‌ها/ بانک مرکزی مجوز جدیدی نداده است

بانک مهر اقتصاد با ارسال پیامکی از قرار گرفتن نام خود در لیست بانک‌ها و موسسات مجاز بانک مرکزی خبر داده است. این در حالی است که هیچ اعلام رسمی مبنی بر دریافت مجوز این بانک از سوی بانک مرکزی انجام نشده و تنها در لیست بانک‌های متقاضی دریافت مجوز قرار دارد.

بانک مهر اقتصاد و موسسه ثامن از جمله غیرمجازهای بازار متشکل پولی هستند که در روزهای اخیر در جریان حواشی‌ قرار گرفتند، به طوری که از ادغام این دو با موسسه کوثر خبرهایی منتشر و در مجموع موجب ایجاد تنش‌هایی شد.

 

تهیه و تدوین : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: تسنیم