افشاگری در مورد میزان تخلفات نفتی دولت گذشته
براساس بررسی های دیوان محاسبات 23 هزار میلیارد تومان مربوط به واردات بنزین و نفت گاز بیش از حد مجوزهای قانونی، از طریق معاوضه نفت خام با فرآورده های نفتی طی سال های 87 تا 89 بوده است.

تخلفات نفتی دولت گذشته

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت:براساس بررسی های دیوان محاسبات تخلفات نفتی دولت گذشته طی سال های 87 تا 91 در مجموع 26.8هزار میلیارد تومان بوده که یا تخلف از قانون و یا تعلل در تسویه بوده است.

محمدرضا تابش با اشاره به الزام دیوان محاسبات در بودجه سال 96 برای بررسی تخلفات نفتی دولت دهم طی سال های 87 تا 91، افزود: براساس بررسی های دیوان محاسبات 23 هزار میلیارد تومان مربوط به واردات بنزین و نفت گاز بیش از حد مجوزهای قانونی، از طریق معاوضه نفت خام با فرآورده های نفتی طی سال های 87 تا 89 بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ 600 میلیارد تومان نیز از طرف نیروی انتظامی به شرکت ملی نفت بابت صادرات نفت در سال 91 تسویه نشده که حکم این پرونده صادر شده است، ادامه داد: در طی سال های 87 تا 91 بهای میعانات گازی تحویلی به شرکت های پتروشیمی به علت تحویل مواد افزودنی داده شده به شرکت های پالایش طی سال های با مبلغ 3.2 هزار میلیارد تومان تسویه نشده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجموع 26.8هزار میلیارد تومان مربوط به تخلف یا عدم تسویه است که در بحث نیروی انتظامی تخلف بوده که با دادگاه ارجاع شده و حکم آن صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی تخلفات در گزارش تفریغ بودجه سال های گذشته قرائت شده است، تصریح کرد: مقرر شده در یک جمع تخصصی مقدار تخلف و عدم تسویه جمع بندی شود، البته عدم تسویه نیز تعلل بوده و تخلف کوچک تر است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir