اخطار جدی علی لاریجانی به بانک مرکزی
رئیس مجلس شورای اسلامی از مهلت یک هفته‌ای قوه مقننه به بانک مرکزی برای حل هرچه سریعتر مشکل سپرده‌گزاران موسسات مالی و اعتباری سخن گفت.

اخطار برای حل سریع مشکلات موسسات مالی و اعتباری

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی که دقایقی قبل آغاز شد، گفت: از ساعت 8 تا این لحظه با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای رسیدگی به مشکلات مردم و کسانی که در موسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کرده‌اند، جلسه غیر علنی داشتیم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: معضل موسسات مالی از سوی مجلس توسط آقای پزشکیان دنبال می‌شود که در این جلسه گزارش ارائه کرد و رییس کل بانک مرکزی نیز تدابیرش را اعلام کرد همچنین تعدادی از نمایندگان نیز راه‌حل‌های پیشنهادی خود را برای حل  مشکل ارائه کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس این نظر اعلام شد که در اسرع وقت به نحو عام این مشکل باید حل شود. برای این کار اگر نیاز به تصمیم‌گیری مجلس و سایر بخش‌های کشور بود تا هفته آینده نظر خود را به دولت اعلام کنند و اگر دولت توانست مشکل را حل کند، این کار را انجام دهد.

لاریجانی تاکید کرد: از بانک مرکزی خواستیم با سرعت این مشکل را حل کنند. امیدوارم در هفته آینده این مشکل حل شود.

 

تکمیلی

بانک مرکزی راهکارهای بازپرداخت مطالبات مردم در موسسات مالی را ارائه می‌کند

سیدکاظم دلخوش یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس در رابطه با بررسی مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری گفت: نابسامانی در برخی از این موسسات وجود دارد که باید از قبل ساماندهی می‌شدند که این کار اتفاق نیفتاده و مردم دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: در مورد نوع پرداخت مطالبات مردم،‌ سوال ها و بحث‌هایی مطرح و مقرر شد ظرف هفته آینده بانک مرکزی پیشنهادات و راهکارهای بازپرداخت را بررسی کرده و ارائه دهد تا با همفکری مجلس و دولت حل این معضل انجام شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر بانک مرکزی بخش زیادی از این مطالبات را با استفاده از منابعی که از اموال و املاک این موسسات موجود است می‌تواند پرداخت کند اما برای ارائه راهکار هفته آینده مجددا طی جلسه‌ای بررسی‌ها انجام خواهد شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir