تجهیز بزرگراه های تهران به سامانه ثبت تخلف جناغی‌ها
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: به منظور افزایش ایمنی و نظم تردد، بزرگراه های شهر تهران به سامانه ثبت تخلف جناغی ها مجهز خواهد شد.

قرار دادن دوربین های هوشمند ترافیکی در محل جناغی بزرگراه

مهندس وزیری مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: جناغی‌های (خروجی)بزرگراهی به قسمت هایی از بزرگراه ها اطلاق می شوند که رمپ های خروجی و ورودی بزرگراهی از مسیر اصلی جدا شده و رانندگان را به بزرگراه های متقاطع هدایت می کند. تعرض به این محدوده که معمولا از هاشور قرمز و خطوط ممتد جهت نمایش آن استفاده می شود، ممنوع است.

وی تصریح کرد: در ثبت تخلف ترددهای غیر مجاز، در محل جناغی های بزرگراه با قرار دادن دوربین های هوشمند ترافیکی و شناسایی خودروهایی که خارج از صف در محل جناغی بزرگراه، وارد مسیر می شوند، کاهش تراکم ترافیک در آن منطقه و در نتیجه در بزرگراه را خواهیم داشت.

بنابراعلام شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، وزیری در ادامه با اشاره به این که در ساعات اوج ترافیک تردد غیر مجاز از روی این محدوده سبب پس زدگی ترافیک در بالادست مسیر اصلی می گردد افزود: شرکت کنترل ترافیک تهران درنظر دارد در راستای توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل، اقدام به استفاده از سامانه های پلاک خوان در این محدوده ها نماید. افزایش ایمنی و نظم تردد در محور های بزرگراهی از مزایای بکارگیری این سیستم می باشد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir