سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتقال سرور و CDN محتوای تلگرام به ایران گفت: هر ۲ درست است، اکنون سرور تلگرام به ایران آمده و CDNها هم در حال نصب است که نتیجه توافقات ایران و تلگرام است.

انتقال سرور و CDN محتوای تلگرام به ایران

به گزارش انتخاب، محمود واعظی در حاشیه افتتاح پارک فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات در کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اعلام شده تلگرام سرورهایش را به ایران آورده، در این قضیه سرور منتقل شده یا CDN (توزیع محتوا) گفت: هر دو درست است تا سرور وجود نداشته باشد CDN در آن نصب نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کار بسیار بزرگی انجام شده که برای کانالهای پر ظرفیت و کانالهایی که مراجعه زیادی داشته‌اند اکنون سرور را به ایران آورده‌اند و CDNها را هم آنجا نصب کرده‌اند و کار در حال انجام است.

وی گفت: این اقدام شروع یک کار بزرگ است و فکر می‌کنم اجازه دهیم همین سیاستی که بین ما و مدیر تلگرام توافق شده پیش برود و گام به گام در حال پیشرفت هستیم و امیدواریم انشاالله همانطور که وعده کرده‌ایم به نتیجه برسد.

واعظی در پاسخ به این سوال که در نهایت مذاکرات نتیجه داده، گفت: بله، در ایران سرور در حال نصب است و CDN بیاید نتیجه توافقات ما است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir