شهروندان به هیچ عنوان به پارکبان‌ها پول ندهند
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه قرارداد پارکبان‌ها برای کنترل پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها دو سال است که به اتمام رسیده است، افزود: حضور پارکبان‌ها قانونی نیست و شهروندان به هیچ عنوان به این افراد وجهی پرداخت نکنند.

فعالیت پارکبانان غیرقانونی است

اقبال شاکری در سیصدوشصت‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درخصوص ساماندهی پارک حاشیه‌ای شهر تهران و همچنین بهره‌گیری از بخش خصوصی درخصوص پارکینگ‌های این کلانشهر گفت: در حال حاضر 100 هزار فضای پارکینگ حاشیه‌ای در سطح شهر تهران شناسایی شده است که تا به حال 3000 فضا به صورت مکانیزه کنترل می‌شود و به زودی 12 هزار فضای دیگر نیز به کنترل مکانیزه مجهز خواهند شد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر فضای پارک حاشیه‌ای در سطح شهر تهران به پارکینگ‌های اختصاصی مغازه‌ها و نهادها و سازمان‌های دولتی تبدیل شده و پارکبان‌ها نیز به صورت غیرقانونی در حالی که دو سال است که قرارداد آنها به اتمام رسیده، در تهران مشغول فعالیت هستند که این مشکلات و معضلات بسیاری را در سطح شهر فراهم کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به شهروندان تهرانی درخواست کرد به هیچ عنوان به پارکبان‌ها وجهی پرداخت نکنند چراکه فعالیت این افراد غیرقانونی است و درخصوص جمع‌آوری این افراد باید پلیس راهور اهتمام بیشتری از خود نشان دهد تا این پدیده غیرقانونی حذف شود.

شاکری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موضوع پارکینگ‌ها اشاره کرد و افزود: باید برای سرمایه‌گذاری در حوزه پارکینگ‌ها از ظرفیت بخش خصوصی بهره بگیریم. به زودی نیز 50 ماشین جدید مکانیزه پارک حاشیه‌ای که خریداری شده است به کارگیری خواهند شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir