زنگنه: کسی اموال بابک زنجانی را نمی خرد
وزیر نفت جزییات طلب وزارت نفت از بابک زنجانی را تشریح کرد.

جزییات طلب وزارت نفت از بابک زنجانی

بیژن نامدار زنگنه در تشریح میزان طلب وزارت نفت از بابک زنجانی، گفت:رقمی که در حکم اولیه بابک زنجانی حدود ٢ هزار میلیارد دلار آمده با آنچه نظر وزارت نفت بوده متفاوت است و وزارت نفت آن را تکمیل می کند؛چرا که از نظر وزارت نفت این بدهی حدود ۴ هزار میلیارد دلار با احتساب خسارت بوده که حدود ٢.٧ هزار میلیارد دلار اصل بدهی است.

وزیر نفت افزود: پول بابک زنجانی پول وزارت نفت نبوده  چراکه این پول از بانک ها قرض گرفته  و تمام این سال ها سود آن پرداخت شده و در آینده نیز باید سود آن توسط وزارت نفت پرداخت شود.

کسی اموال بابک زنجانی را نمی خرد

زنگنه با بیان اینکه تمام مبلغی که به وزارت نفت پرداخت شده حدود ٢ هزار میلیاد تومان است، ادامه داد: البته رقم کارشناسی این اموال حدود  ٢هزار میلیارد تومان بوده است، اما برای فروش کسی اموال بابک زنجانی را نمی خرد و چه کسی اکنون منزل ١٠٠ میلیارد تومانی و یا ویلای بابک زنجانی را می خرد؟

وی با اشاره به اینکه اینها اموالی نبوده که به راحتی به پول نقد تبدیل شود، یادآور شد: وزارت نفت احتیاجی به این اموال همانند مجموعه ساختمانی در جماران، ویلا در لواسان، هتلی در کیش و هتل نیمه تمام در قشم نداشته و این اموال برای وزارتخانه کارایی ندارد.

 اموالی که از سوی وزارت نفت گرفته شده قابل تبدیل به ٢ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیست

وزیر نفت، تصریح کرد: وزارت نفت اکنون اموال را قبول کرده و گرفته است اما این ٢هزار میلیارد تومان اموالی که از سوی وزارت نفت گرفته شده قابل تبدیل به ٢ هزارمیلیارد تومان نقدینگی نیست.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: خانه ملت