زنجانی، تنهایی توان غارت 50 هزار تومان را هم نداشت
قاضی مقیسه خطاب به فلاح هروی گفت: اگر شما و آقای شمس نبودید زنجانی حتی نمی‌توانست ۵۰ هزار تومان از اموال بیت‌المال را غارت کند.

زنجانی حتی نمی‌توانست ۵۰ هزار تومان از اموال بیت‌المال را غارت کند اگر...

حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم در ادامه دفاعیات خود در جلسه سیزدهم گفت: یکی از اتهاماتی که در کیفرخواست به آن اشاره شده این است که من در موضوعات نفتی حضور داشتم اما اصلا مشخص نکرده‌اند در کدام معامله نفتی یا مذاکرات دخالت یا حضور داشته‌ام. حتی هیچ کس ادعایی دال بر این موضوع نکرده است.

وی افزود: زنجانی و شمس مشارکت من در معاملات نفتی را تایید نکردند.

متهم ردیف سوم ادامه داد: حتی زنجانی در نامه‌ای گفته که فلاح آدم خوبی است و به دنبال گزارش نوشتن و پلیس‌بازی است و در کار نفتی دخالت نداشته است.

 قاضی مقیسه در واکنش به این سخنان متهم خطاب به وی گفت: این نامه زنجانی در آخرین روزهای غارتگری شما نوشته شده است. این نامه اصلا قابل مطرح کردن نیست و دلیلی برای رد اتهامات نمی‌تواند باشد.

متهم ردیف سوم در پاسخ خطاب به قاضی گفت: من مجددا تأکید می‌کنم به هیچ عنوان در موضوعات نفتی دخالت نداشته‌ام. اگر در این رابطه سندی وجود دارد، ارائه کنید.

مقیسه خطاب به متهم گفت: کلاهی که سر شرکت نفت رفته به خاطر اعتماد مسئولان به شما بوده است زیرا شما زنجانی را معرفی کردید. عامل اصلی این کلاهبرداری و اختلاس شخص شما هستید.

در ادامه وکیل شرکت نفت در واکنش به اظهارات فلاح هروی افزود: «ال‌سی»هایی که بابت فروش نفت صادر شده، هم به امضای زنجانی و هم به امضای فلاح رسیده است. این فرد عضو هیئت مدیره شرکت های زنجانی بوده است.

متهم در واکنش گفت: گویا آقای وکیل اصلا در جلسات قبل حضور نداشتند.

قاضی مقیسه هم در واکنش به این سخنان گفت: گویا شما در جلسات قبل نبوده‌اید که چنین ادعاهایی می‌کنید. مگر شما برای هواپیماسواری به مالزی رفته بودید؟ مگر شما تاکنون هواپیما سوار نشده بودید؟

فلاح هروی در پاسخ گفت: من نه کسی را معرفی کردم و نه در جلسه‌ای بودم. «ال‌سی»ها را هم من امضا نکردم و امضاهای من مربوط به یک صورتجلسه بوده است.

وی افزود: از ابتدای بازداشتم به بازپرس پرونده گفتم که صورتجلساتی که علیه من است را قبول ندارم زیرا امضای من نیست. حتی بازپرس هم این موضوع را قبول کرد.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: به قدری جرم شما واضح و روشن است که بازپرس دیگر نیازی به کارشناسی نداشته است. وقتی شما اظهارات زنجانی را به دو بخش دروغ و واقعیت تقسیم و به نفع خود برداشت می‌کنید یعنی اظهارات شما کذب است.

رییس دادگاه افزود: اگر در زمان مشارکت با زنجانی متوجه شدید که امضایتان جعل شده باید همان موقع شکایت می‌کردید.

متهم نیز پاسخ داد: من در زمان بازداشتم متوجه جعل امضاهایم شدم. حتی اظهارات دیگران در بازپرسی‌ها مشخص است. در اظهارات زنجانی هم آمده که امضاها اسکن شده است.

قاضی مقیسه افزود: ما هم می دانیم که امضاها اسکن شده اما رضایت شما بر آن وجود داشته است و دلیل این حرف من اظهارات زنجانی است که گفته شما در جریان اسکن امضاها بوده‌اید. شما و شمس با تمام وجود دستورات زنجانی را عملی می‌کردید. اگر شما دو نفر نبودید زنجانی حتی نمی‌توانست ۵۰ هزار تومان از اموال بیت‌المال را غارت کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir