احمدی‌ نژاد: مشکلات دهه 60 هم تقصیر من بود
محمود احمدی‌نژاد که این روزها قصد ندارد از اخبار کشور به‌دور باشد و با هر بهانه‌ای به میان جمعیت می‌آید تا همچنان ردی از خود در دنیای سیاست باقی گذارد، پس از گفت‌وگو در باب مسائل هسته‌ای، این‌بار هم سراغ مسکن مهر می‌رود.

احمدی نژاد با هر بهانه‌ای به میان جمعیت می‌آید

«گزارش جمهور ٦»؛ سلسله گفت‌وگوهایی است که سعی در به نمایش گذاشتن عملکرد دولت‌های نهم و دهم دارد. محمود احمدی‌نژاد که این روزها قصد ندارد از اخبار کشور به‌دور باشد و با هر بهانه‌ای به میان جمعیت می‌آید تا همچنان ردی از خود در دنیای سیاست باقی گذارد، پس از گفت‌وگو در باب مسائل هسته‌ای، این‌بار هم سراغ مسکن مهر می‌رود.

موضوعاتی كه در واقع بیشترین بار انتقادات را برای دولت او به همراه داشته، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی او پیگیری می‌شود تا پروژه تطهیرسازی سكاندار كشور طی سال‌های ٨٤ تا ٩٢ به طور اساسی شكل‌ بگیرد.

محمود احمدی‌نژاد كه این‌بار جدای از «رییس‌جمهور سابق ایران»، با عنوان «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام» مورد خطاب قرار می‌گیرد، هنوز به وعده‌های چندگانه خود عمل نكرده، به فكر مصاحبه‌ای دیگر افتاده است. وعده‌هایی مبنی بر افشاگری در واكنش به اظهارات دادستان دیوان محاسبات، هنوز تحقق نگرفته كه رییس دولت‌های نهم و دهم با مبحث «مسكن مهر» پا پیش می‌گذارد.

موضوعی كه او در ابتدای گفت‌وگو و در پاسخ به این سوال كه «می‌گویند مسكن مهر كار خوب و موفقی نبوده است»، می‌پرسد: «چه كسی می‌گوید؟»، و وقتی در جواب می‌شنود كه دولتمردان كنونی كه در حوزه مسكن كار می‌كنند، می‌گوید: «این طبیعی است. سیاسیون مخالف ما هركاری كه انجام داده‌ایم را می‌گویند بد است. ولی مردمی كه صاحب مسكن شده‌اند، چه؟ آنها حرفی دارند؟ من نشنیدم چیزی بگویند.»

احمدی‌نژاد كه معتقد است باید به انتقاداتی كه می‌شود پاسخ داد، از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساخت ٤ میلیون و ٣٠٠ هزار واحد مسكونی در زمان دولت خود می‌گوید و روی مهم‌ترین انتقاد همه كارشناسان كه همان مبحث جانمایی بود دست گذاشته و در جواب آن را بهترین جانمایی می‌خواند. او البته در این گفت‌وگو باز هم از عدالتی كه برای آن تعریف منحصر به فردی هم دارد، صحبت می‌كند و اینگونه می‌گوید كه: «كار دولت این است كه از همه بگیرد و به یك عده بپردازد». او البته برای این تعریف به الگویی همچون طرح تحول سلامت اشاره می‌كند كه از جیب همه گرفته می‌شود و به عده‌ای خاص پرداخت می‌شود و می‌گوید: «اصلا دولت یعنی همین.»

اما آنچه كه در خصوص مسكن مهر همواره مطرح شده، بحث تورم‌زا بودن آن است. موضوعی كه احمدی‌نژاد زیر بار این هم نمی‌رود و عنوان می‌كند: «چقدر تورم در برابر چه اتفاقی كه قرار است بیفتد؟ تورم قابل توجهی نبوده است». او كه با جداول متعددی از عملكرد خود در قیاس با دولت‌های قبل این گفت‌وگو را انجام می‌داد، به بالا رفتن حجم نقدینگی كه دیگر انتقاد اقتصاددانان از اجرای طرح مسكن مهر بوده اشاره می‌كند و با رد آن، عنوان می‌كند كه بیشترین رشد نقدینگی در تاریخ پس از انقلاب مربوط به دوران ٨ ساله دولت آقای هاشمی و بعد از آن برای دولت آقای خاتمی است كه دولت ما بعد از این دو دولت قرار دارد. احمدی‌نژاد كه به هر دری می‌زند تا شانه‌های خود را از بار انتقادات خالی كند، با خنده خطاب به خبرنگار می‌گوید: «نكند مشكلات دهه ٦٠ هم تقصیر دولت ما بوده است».

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد