در برابر رباخواری بانک ها قیام کنید
 یکی از مراجع تقلید در قم رباخواری را موریانه اقتصاد هر کشور دانست و گفت: جنبش وال‌استریت، قیام 99 درصدی‌ها علیه نظام ربوی اقتصاد غرب است.    ربا موریانه اقتصاد است  آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با رئیس و اعضای انجمن‌های اسلامی بانک صادرات ایران با اشاره به ابعاد مختلف زندگی بشری اظهار کرد:  اقتصاد مد نظر غرب بر ربا بنا شده و حاصل...

 یکی از مراجع تقلید در قم رباخواری را موریانه اقتصاد هر کشور دانست و گفت: جنبش وال‌استریت، قیام 99 درصدی‌ها علیه نظام ربوی اقتصاد غرب است.

 

 ربا موریانه اقتصاد است

 آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با رئیس و اعضای انجمن‌های اسلامی بانک صادرات ایران با اشاره به ابعاد مختلف زندگی بشری اظهار کرد:  اقتصاد مد نظر غرب بر ربا بنا شده و حاصل جز تسلط یک درصد بر 99 درصد مردم را در پی نداشته؛ اقتصاد اسلامی در مقابل این تفکر بوده و بر فقرزدایی و حذف فاصله طبقاتی تاکید دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه رباخواری موریانه اقتصاد هر کشور است گفت: جنبش وال‌استریت قیام 99 درصدی‌ها علیه نظام ربوی است؛ دولت‌های غربی را نیز همان یک درصد حاکم بر جامعه تعیین می‌کنند و هر روز ثروتمندتر می‌شوند و در مقابل 99 درصد دیگر روز به روز فقیرتر خواهند شد.

این مرجع تقلید ابراز کرد: رباخواری یکی از بزرگ‌ترین گناهانی است که قرآن کریم از آن نهی کرده و امروز وظیفه مدیران بانکی کشور است که با برنامه‌ریزی صحیح کاری کنند ذره‌ای ربا در سیستم اداری و مالی کشور وجود نداشته باشد.

وی مبانی اقتصادی فقیه شیعه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: انفال یعنی اراضی موات، جنگل‌ها و دریاها و سایر منابع طبیعی باید در اختیار پیامبر(ص)، امام یا ولی فقیه باشند و آن‌ها به وسیله این ثروت‌ها جامعه را آباد و رفاه را فراگیر کنند و امروز نظام اسلامی ایران به رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همین مسیر حرکت می‌کند.

قیام علیه «ربا»!

آیت الله نوری همدانی با ربا دانستن جریمه دیرکرد بانک ها مردم را به عدم پرداخت آن فراخواند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: فارس