قاضی‌پور خطاب به لاریجانی: برای تعامل با دولت خودکشی سیاسی هم می‌کنید
نماینده ارومیه با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن سوال از رئیس‌جمهور درباره وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری خطاب به لاریجانی گفت: شما به خاطر تعامل با دولت خودکشی سیاسی هم می‌کنید که دولت زیر سوال نرود.

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی: برای تعامل با دولت خودکشی سیاسی هم می‌کنید

 نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با استناد به اصل ۳ و ماده ۲۱۲ آیین نامه در اخطار و تذکری گفت: براساس اصل ۸۸ قانون اساسی در صورتی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند از رئیس‌جمهور سوالی بپرسند باید آن موضوع اعلام وصول شود.

وی افزود: سوال ما درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری بود که شما دستور دادید آقای پزشکیان جلساتی را برگزار کنند. به همین دلیل جلسه با رئیس بانک مرکزی برگزار شد و بر حل مشکل تاکید شد.

نماینده ارومیه اضافه کرد: متاسفانه امروز این موضوع از حوزه کاری بانک مرکزی خارج شده. شاهد تجمع سپرده گذاران در مقابل مجلس، قوه‌قضائیه و استانداری خراسان رضوی بودیم که به نظر می‌رسد عده‌ای آنها را برای تجمع تحریک می‌کنند.

قاضی‌پور در عین حال گفت: حق سپرده گذاران این است که به پول‌هایشان برسند و وظیفه مجلس نیز پیگیری این وضعیت است. آقای لاریجانی ما می‌خواهیم همین امروز سوال را اعلام وصول کنیم تا رئیس‌جمهور به ما توضیح دهد. البته شما به خاطر تعامل با دولت خودکشی سیاسی هم می کنید تا دولت زیر سوال نرود.

وی در تذکر دیگری با انتقاد از اجرایی نشدن قانون برنامه ششم توسعه گفت: نمونه آن موضوع کسری خدمت ایثارگران است که ستاد کل نیروهای مسلح آن را اجرا نمی کند. درخواست ما برگزاری جلسه ای با کمیسیون امنیت ملی برای حل این مشکل است چون مردم از ما مدام می پرسند چرا ستاد کل این قانون را اجرایی نمی‌کند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس نسبت به ضرب و شتم کارگران کارخانه آذراب و هپکوی اراک تذکر داد و گفت:  وزرای صنعت و اقتصاد باید درباره چرایی پرداخت نشدن حقوق کارگران توضیح دهند. این حق کارگران است که پولشان را بگیرند نه اینکه با آنها برخورد شود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: جلساتی با ستاد کل برگزار شده و پیگیری ها صورت می گیرد تا نظرات تامین شود.

وی در مورد موضوع موسسات مالی و اعتباری نیز گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. همان زمان که شما و دوستانتان این موضوع را پیگیری می کردید آقای پزشکیان نیز جلساتی برگزار کردند که معلوم شد بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و قوه‌قضائیه باید هماهنگی هایی به وجود آید تا با دستور قاضی اموال آزاد شده که بتوانند بدهی ها را پرداخت کنند. جلسات برگزار شده به فرمولی رسیده اند که نشان می دهد کار در حال انجام است.

رئیس مجلس در پایان گفت: ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم تا اشکالات رفع شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir