یک سوم صادرات‌مان به عراق به اقلیم کردستان می‌رود
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد که روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق بسیار مهم است اما همه فعالان اقتصادی تابع تصمیم نظام هستند.

روابط اقتصادی ایران و کردستان عراق

یحیی آل‌اسحاق در نشست رفراندوم اقلیم کردستان عراق و تاثیر آن بر روابط اقتصادی و سیاسی با ایران که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ما مردم کرد را بیشتر فارس و ایرانی می‌دانیم. ملت کرد دوست ما هستند. ما روابط تاریخی با مردم کرد داریم و نمی خواهیم هیچ آسیبی به این ملت وارد شود.

وی افزود: ما به دنبال توسعه روابط هستیم. یک سوم از روابط‌مان با عراق به روابط با اقلیم کردستان مربوط می شود. ما در شش ماه گذشته یک میلیارد دلار صادرات به کردستان عراق داشته ایم. اما مجموع حوادثی که در منطقه پیش می آید بالاتر از مسائلی اقتصادی است و ما به عنوان فعال اقتصادی تابع سیاست های کشور و نظام هستیم و امیدواریم روابط با کردستان عراق توسعه پیدا کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق عنوان کرد: چنین تصمیماتی به ضرر خود مردم کردستان عراق است. ما از کردستان خودمان نگرانی نداریم و کردستان ما در شرایط بسیار خوبی است، بلکه نگرانی از بابت اقلیم کردستان عراق است.

به اعتقاد وی، مناسب ترین شکل برای حل و فصل این قضیه همان گونه ای است که آیت الله سیستانی فرمودند و ظاهراً طرفین هم قبول کردند. امیدوار هستیم این مسئله به قانون اساسی ارجاع داده شود و در چارچوب عمل شود. روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق برای ما بسیار مهم است ولی همه فعالان اقتصادی تابع تصمیمات نظام هستند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir