ماجرای خروج داروی بیماران خاص از فهرست کالاهای یارانه ای
مشاور وزیر بهداشت درباره خروج داروی بیماران خاص از فهرست کالاهای یارانه‌ای توضیح داد.

خروج داروی بیماران خاص از فهرست کالاهای یارانه‌ای

عباس زارع‌نژاد - مشاور وزیر و ر‌ئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پی انتشار اخباری مبنی بر "خروج داروهای بیماران خاص از فهرست کالاهای یارانه‌ای"اظهار داشت: حمایت‌ها از بیماران از جمله بیماری‌های خاص، مزمن و صعب‌العلاج مانند گذشته برقرار است و ارائه خدمات درمانی و دارویی به این بیماران همچنان ادامه دارد.

وی در توضیح بخشنامه اخیر دولت و اخباری با مضمون خروج داروهای بیماران خاص از فهرست کالاهای مشمول یارانه، افزود: هیچ بخشنامه‌ای با هدف کاهش پوشش بیمه‌ای، تغییر در قیمت و گران شدن دارو یا تغییر در تولید آن صادر نشده است و وزارت بهداشت برنامه‌ای در این حوزه نداشته و بخشنامه‌ای نیز در این مورد صادر و یا ابلاغ نشده است.

زارع‌نژاد ضمن اشاره به اقدامات انجام شده جهت تسهیل دسترسی بیماران به دارو و درمان‌ مورد نیازشان در قالب طرح تحول نظام سلامت، مجدداً تاکید کرد که تغییری در روند خدمت‌رسانی به بیماران و دسترسی آنها از جمله در حوزه دارو اتفاق نیفتاده است.

گفتنی است، یارانه تولید داروهای صعب العلاج حذف نشده است بلکه داروهای خاص از فهرست کالاهای یارانه ای حذف شده اند. به این معنا که کالاهای مندرج در فهرست اقلام یارانه ای برای صادرات باید از دستگاه مربوط مجوز لازم را دریافت کنند. به عنوان مثال برای صادرات گازوییل باید هزینه یارانه در نظر گرفته شده تولید این محصول با وزارت نفت تسویه شود، بعد از تسویه امکان صادرات محصول مود نظر وجود دارد و در صورت عدم تسویه و صادرات کالا قاچاق محسوب می‌شود.

1426357_919.jpg1426358_720.jpg


 گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : ایسنا