هشدار جدی پلیس به شهروندان/
رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: در چند روز گذشته افرادی سودجو در نقاط مختلف کشور به مردم کارتی می‌دهند و مدعی می‌شوند که آن کارت سهام عدالت است و بابتش از مردم مبالغی دریافت می‌کنند.

 توزیع کارت سهام عدالت جعلی در برخی استان ها

 سرهنگ علی اصغر افتخاری ، گفت: کلاهبرداران و سودجویان از طریق تبلیغ با ارسال لینک و هدایت افراد به سایت‌های جعلی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی می کنند.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: شهروندان به هیچ عنوان به پیامک‌های تبلیغی سهام عدالت توجه نکنند، زیرا اطلاع رسانی لازم از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی انجام می شود. همچنین برای  ثبت نام و تکمیل اطلاعات سهام عدالت مردم باید به کافی نت‌های معتبر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خبر‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی در خصوص سهام عدالت کذب محض بوده و با انگیزه سوء استفاده و فریب سهامداران  صورت گرفته است و بیشتر به قصد فریب افراد را داشته اند و شهروندان باید از ارسال هرگونه اطلاعات و مشخصات شخصی و بانکی خود خودداری کنند.

افتخاری با رد موضوع فروش کارت سهام عدالت گفت: در روزهای اخیر افرادی اقدام به فروش کارت هایی با عنوان کارت سهام عدالت در برخی استان ها کرده و از مردم بابت این کارت ها مبالغی را دریافت می کنند. این موضوع کلاهبرداری است و در صورت برخورد پلیس فتا با فروشندگان در فضای مجازی، برخورد قاطعی انجام می دهیم. 

رئیس پلیس فتا هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فضای مجازی به سایت های معتبر مراجعه و جرایم مشهود فضای مجازی را در قسمت مرکز فوریت های سایبری در سایت پلیس فتا گزارش کنند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: میزان