ارسال خانه اسکیمویی از قزوین برای اسکان موقت زلزله‌زدگان
 معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: براساس آمارها در حال حاضر ۸ گسل فعال زلزله در استان قزوین وجود داشته که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.

بازسازی 200 روستا در مناطق زلزله‌زده به استان قزوین محول شد

علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه هماهنگی امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه که در سالن جلسات مدیریت بحران برگزار شد، اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده بازسازی 200 روستا در مناطق زلزله‌زده به استان قزوین محول شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما تسریع در بازسازی منازل و یا ساخت منازل تخریب‌شده امری مهم بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوبی توسط مردم و مسئولان استان قزوین انجام شده و در حال حاضر اسکان موقت زلزله‌زدگان مهم بوده که استان قزوین در این زمینه تحهیزات مورد نیاز را فراهم خواهد کرد.

فرخزاد با اشاره به اهمیت بسیج همگانی دستگاه‌ها در یاری رساندن به زلزله‌زدگان خاطرنشان کرد: در زمینه توزیع کمک‌های مردمی بین مردم حادثه‌دیده مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه ساماندهی لازم انجام و بسیاری از مشکلات مردم برطرف شده است.

وی گفت: چند خانه اسکیمویی از استان قزوین برای اسکان موقت زلزله‌زدگان به منطقه کرمانشاه منتقل شده و تجهیزات موردنیاز برای بازسازی نیز تأمین خواهد شد.

معاون امور عمرانی عنوان کرد: براساس آمارها در حال حاضر 8 گسل فعال زلزله در استان قزوین وجود داشته که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.


گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: سلامت نیوز