خارجی ها حاضر به سرمایه گذاری در بازار پوشاک ایران نشدند
برندهای پوشاکی که وارد ایران شدند و از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفتند، هنوز نتوانستند طرف‌های خود را متقاعد کنند که در کشورمان سرمایه‌گذاری و تولید کنند.

صحبت هاب محسن سلیمانی در مورد سرمایه گذاری خارجی ها در بازار پوشاک ایران

محسن سلیمانی عضو هیئت مدیره مرکز پژوهش اتحادیه پوشاک، در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون دستور العمل ساماندهی واردات پوشاک، اجرایی نشده است؟ گفت: این دستور العمل نیاز به بستر سازی و زمینه سازی دارد تا بتواند به طور کامل اجرایی شود. برندهای پوشاکی که وارد ایران شدند و از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفتند، هنوز نتوانستند طرف های خود را متقاعد کنند که در کشورمان سرمایه گذاری و تولید کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید خود باوری داشته باشیم، ادامه داد: قادر به تولید کردن هستیم و امکانات خوبی داریم. اکنون یکی از محورهای اصلی اتحادیه پوشاک، تولید است و همه تلاش ما در این راستاست.

کمیته های تولید پوشاک را با توجه به کارگروه های لباس به زودی تشکیل می دهیم و امیدواریم تولید و توزیع کنندگان ما با مراجعه به این کارگروه ها و هماهنگ شدن، بازار لازم را بدست بیاورند.

در مرکز پژوهش های اتحادیه پوشاک طرح های مدونی در همه زمینه های توزیع، تولید و زنجیره تامین آماده شده است، امّا به علت اینکه انتخابات اتحادیه در پیش بود، این طرح ها ارائه نشد، پس از انتخابات ارائه خواهد شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران