هندوانه شب یلدا کیلویی چند؟
حسین اصغری، مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای معاونت امور زراعت جهاد کشاورزی با بیان این که در حال حاضر قیمت عرضه هر کیلو هندوانه در میادین میوه و تره بار ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان است و به لحاظ تولید محصول هندوانه هیچ گونه کمبودی در کشور وجود ندارد.

علت گرانی هندوانه شب یلدا

حسین اصغری، مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای معاونت امور زراعت جهاد کشاورزی:

هرمزگان به ویژه شهرستان میناب از مهمترین تولیدکنندگان هندوانه پائیزه و شب یلدا در کشور محسوب می شوند. امکان کشت هنداونه در مناطق مختلف ایران با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب طی چهارفصل سال وجود دارد. تولید هندوانه در این فصل بیشتر مربوط به استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و فارس است.

هرساله بخشی از هندوانه های تولیدی استان های فارس و خوزستان به سبب وجود امکانات انباری برای شب یلدا ذخیره سازی می شود. بیشترین هندوانه های مورد عرضه برای بازار شب یلدا محصول تازه و تنها 10 هزار تن هندوانه انباری از استان های فارس و خوزستان به این بازار عرضه می شود.


علت گرانی هندوانه در روزهای پایانی فصل پائیز

نظام قیمت گذاری چنین محصولاتی تابع عرضه و تقاضاست. در حال حاضر قیمت عرضه هر کیلو هندوانه در میادین میوه و تره بار 800 تا 850 تومان است. کشاورزی به نحوی برنامه ریزی می کنند که بیشترین تولید در زمان بیشترین تقاضا باشد. در حال حاضر به لحاظ تولید محصول هندوانه هیچ گونه کمبودی در کشور وجود ندارد. گرانی هندوانه در روزهای پایانی فصل پائیز به سبب کمبود محصول در بازار نبوده بلکه بیشتر مربوط به چرخه های تامین و توزیع در کشور است. وزارت جهاد کشاورزی با برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های صورت گرفته به دنبال تولید حداکثری محصول هندوانه با کمترین میزان مصرف آب در مملکت است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:tasnimnews.com