اختلاس گران بانک سرمایه بانک دی را هم غارت کردند
امیر خجسته رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، گفت: افرادی که بانک دی را غارت کردند در بانک سرمایه‌ هم اختلاس کردند.

صحبت های امیر خجسته درباره اختلاس در بانک سرمایه و دی

امیر خجسته رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: افرادی که بانک دی را غارت کردند در بانک سرمایه‌ هم اختلاس کردند. این 31 نفر در تمام بانک‌ها دست انداخته‌اند. یکی از مبالغ اختلاس در بانک سرمایه 1100 میلیارد تومان بوده که به اسم یک شرکت، زمینی که ارزش آن 100 میلیارد بود را به عنوان وثیقه، سندسازی کردند و روی آن 1100 میلیارد تومان وام گرفتند. این مبلغ دیگر غیرقابل وصول است، این 31 نفر باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

امیر خجسته، درخصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از پرونده بنیاد شهید، گفت: این پرونده به شعبه 7 دادسرای کارکنان دولت ارجاع داده شده است، ما در مجلس دهم با آقای لاریجانی صحبت کردیم. من 30 هزار سند خدمت ایشان نشان داده‌ام و بعد پیش آقای آملی لاریجانی رفتیم که در نهایت به آقای دولت‌آبادی، دادستان تهران، دستوراتی دادند و تعدادی دستگیر شدند.

این تفحص در حال عملی شدن است و من چه در مجلس باشم یا نباشم این موضوع را پیگیری می‌کنم تا حقوق خانواده شهدا و ایثارگران احیا شود. اینها خیلی بی‌انصاف هستند که اموال یتیم و صغیر را که جزو خانواده شهدا و جانبازان هستند، این گونه سرقت می‌کنند.

این بهترین تحقیق و تفحصی بود که در مجلس، صورت گرفت و جواب داد. فقط در یک قلم، 500 میلیارد تومان از صرافی بانک دی اختلاس شده و به دوبی منتقل شده بود، اما ما ایستادگی کردیم تا این مبلغ برگشت داده شد. تا کنون کدام تحقیق و تفحص توانسته پولی را به بیت‌المال باز گرداند؟

هتل سفید، کنار بندر انزلی از دست رفته بود، اما ما آن را بازگرداندیم، این هتل الان 200 میلیارد تومان ارزش دارد.

وام‌های کلانی که از این مجموعه صادر شده از رقم 100 میلیارد تا 300 میلیارد بوده است. 31 نفر مفسد اقتصادی در بانک‌های دیگر هم دست برده بودند و وثایق مشکوک‌الوصول و غیرقابل وصول نیز داشتند و اصلا معلوم نیست این پول‌ها برگردد یا خیر.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir