قیمت سکه, طلا و ارز در بازار امروز 9 بهمن ماه 96
دلار که در هفته جاری اندکی متفاوت از قبل مسیر خود را پیش برده و تا حدی کاهشی شده بود، بار دیگر به روال قبلی برگشت و تا ۴۶۰۰ تومان قیمت خورد.

دلار به ۴۶۰۰ تومان برگشت

تغییرات امروز (دوشنبه) در قیمت طلا، سکه و ارز در بازار آزاد بیانگر افزایش قیمت در اغلب آنها بوده و بازار در سیر صعودی حرکت کرده است.

در حوزه ارزی افزایش قیمت دلار و تغییر رویه نسبت به ابتدای هفته قابل توجه بود و این ارز تا ۴۶۰۰ تومان هم قیمت خورده است. دلار از شهریور ماه که به ۴۲۰۰ تومان رسید تاکنون روزهای پرنوسان و البته گرانی را طی کرد، به طوری‌که قیمت‌هایی برای آن ثبت شد که در بازار آزاد ارز ایران بی‌سابقه بود. دلار که در هفته گذشته به ۴۷۰۰ تومان هم رسید بعد از سخنرانی رئیس‌جمهوری و وعده رسمی رئیس کل بانک مرکزی برای ارزانی به مروز روندی نزولی در پیش گرفت و تا ۴۵۵۰ تومان هم عقب‌گرد داشت، ولی برای امروز بار دیگر گران شده و تا بیش از ۵۰ تومان نسبت به روز قبل افزایش قیمت دارد.

رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته بار دیگر اعلام کرده بود که التهاب بازار ارز در حال تعدیل بوده و روند قیمت‌ها نزولی پیش می‌رود. در حال حاضر دلار مبادله‌ای هم که در مدار افزایشی قرار دارد تا ۳۷۰۰ تومان پیش رفته و اختلاف قیمت بین دو نرخ بالای ۸۵۰ تومان است. همزمان با افزایش قیمت دلار، نرخ سایر ارزهای اصلی نیز صعودی بوده و یورو تا ۵۷۵۰ و پوند ۶۶۷۰ تومان فروش رفته است.

طلا گران شد

اما در بازار طلا هم افزایش قیمت وجود دارد. هر اونس جهانی طلا در حالی در نیم روز تا چهار دلار کاهش داشته و ۱۳۴۶ دلار قیمت دارد که در ساعات اولیه امروز تا ۱۳۵۲ دلار نیز قیمت خورده است. در هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تا ۸۲۵  و هر مثقال آن تا ۳۵۰۰ تومان افزایش قیمت ثبت شده است.

با گرانی طلا و دلار، سکه هم گران شد

بازار سکه هم که متاثر از قیمت دلار و طلای جهانی است، برای امروز با گرانی در هر چهار نوع خود مواجه شد، هر چند که در مقایسه با برخی از افزایش قیمت‌ها در هفته های اخیر قابل توجه نبود. هر قطعه سکه تمام بهار تا یک میلیون و ۴۸۸ هزار تومان معامله شده است.

قیمت سکه, طلا و ارز در بازار امروز 9 بهمن ماه 96

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir