مدير عامل صندوق تعاون و سرمايه‌گذاری مسکن بازنشستگان نيروهای مسلح گفت: تاکنون11 هزار و 702 نفر، عضو صندوق های تعاون بازنشستگان نيروهای مسلح هستند.‌
  
به گزارش کارمند نیوز ، سردار سرتیپ دوم پاسدار بازنشسته "علی اصغر یگانه" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت:با توجه به اینکه شرایط معرفی متقاضیان برای استفاده از حق بهره‌برداری از زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله که در قالب مسکن مهر واگذار می‌شود، عضویت در یک تعاونی است، به همین جهت شرکت های تعاونی مسکن بازنشستگان نیروهای مسلح در استان‌ها تشکیل شد.

وی با بیان این مطلب که تاکنون، ‌28 شرکت تعاونی مسکن ویژه بازنشستگان نیروهای مسلح در استانها تاسیس شده است،گفت:‌تمامی این تعاونی ها تحت نظور اداره بازنشستگان نیروهای مسلح در هر استان، فعالیت می کنند.

وی ادامه داد:‌ این سازمان در تلاش است تا بزودی یک اتحادیه مرکزی برای هدایت و رهبری صحیح این تعاونی ها تشکیل دهد.

یگانه افزود: اطلاع رسانی برای عضویت در این تعاونی ها در در راستای خدمت‌رسانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران و وظیفه‌بگیران نیروهای مسلح از طریق فیش‌های حقوقی آنان و جراید منتشره در سطح نیروهای مسلح و تراکت‌های نصب شده در ادارات بازنشستگی سراسر کشور ویژه بازنشستگان قبل از یکم فروردین‌ماه 76 به اطلاع آنان رسیده است.

به گفته وی افرادی که عضو این صندوق های تعاون هستند،‌ماهانه بین 200 هزار تا 500هزار ریال از حقوق آنان کسر می‌‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت و نحوه پرداخت وام به بازنشستگان نیروهای مسلح،‌افزود:انواع وام‌هایی که این صندوق به بازنشستگان تحت پوشش خود می‌دهد. شامل خرید مسکن، وام ساخت یا پروژه و وام تأمین مسکن است که مبالغ آن به ترتیب 90، 70 و 50 میلیون ریال است.

یگانه ادامه داد:‌وام ودیعه مسکن نیز که به بازنشستگان کشوری تعلق گرفته هم در دست پیگیری است تا بازنشستگان لشکری نیز از آن بهره مند شوند.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:karmandnews.ir