هشدار: به وکیوم سکه های یک گرمی دست نزنید!
رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: به وکیوم سکه های یک گرمی که از فروشگاه های مجاز خریداری می کنید دست نزنید. 

هشدار درباره دستکاری وکیوم سکه‌های یک گرمی

محمد کشتی آرای رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر، اظهارداشت: سکه های یک گرمی تنها سکه هایی هستند که با وکیوم بانک مرکزی وارد بازار می شوند و در صورتی که اطراف این وکیوم دستکاری «قیچی شود» از ارزش این سکه ها کاسته می شود، پس به مردم توصیه می کنیم به وکیوم این سکه های یک گرمی دست نزنند.

وکیوم این سکه ها شماره سریال آنها است و شناسنامه ای است که از طرف بانک مرکزی برای این سکه ها در نظر گرفته می شود، به همین دلیل مردم نباید به وکیوم آنها دست بزنند.

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر سکه یک گرمی، حدود ۳۴۰ هزار تومان است، گفت: با توجه به اینکه قیمت هر گرم طلا حدود ۱۵۰ هزار تومان است و قیمت این سکه های یک گرمی تقریبا دو برابر هر گرم طلا است، پس این قیمت به دلیل­ وکیومی است که از طرف بانک مرکزی برای این سکه ها در نظر گرفته شده و اگر از وکیوم خارج شود و یا این وکیوم دستکاری شود سکه یک گرمی در حکم یک گرم طلا در نظر گرفته می شود و قیمت آن نصف می شود.

سکه های دیگر یعنی نیم سکه، ربع سکه و تمام سکه بدون وکیوم وارد بازار می شود و هر کسی به سلیقه خود آنها را ساماندهی می کند، در صورتی که سکه های یک گرمی تنها سکه هایی است که با وکیوم بانک مرکزی به طور رسمی وارد بازار می شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com