سرقت طرح ها و پروژه های جوانان از سوی برخی دستگاه های دولتی!
نماینده مردم مشهد گفت: وقتی جوانان را برای ارائه پروژه‌هایشان در حوزه‌های مختلف به دستگاه‌های ذیربط معرفی می‌کنیم بعضاً شاهد به سرقت رفتن پروژه‌های آنان و ارائه آن به نام فرد دیگری هستیم.

 تنقلات روی میز برخی از مدیران اجرایی دارای مارک خارجی است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید ملی، گفت: مشکل اصلی در کشور ما در بحث حمایت از تولید ملی ضعف اراده‌هاست و به ویژه مسئولین اجرایی ما اعتماد به نفس ندارند و به محض اینکه یک پیام خارجی را می‌بینند دچار ضعف در خودباوری‌شان می‌شوند و دست و پایشان را گم می‌کنند.

از سوی دیگر مسئولین ما به ظرفیت‌های داخلی کشور توجهی ندارند و این در حالی است که ظرفیت داخل کشور ما، ظرفیت بسیار بالایی است به ویژه نیروهای جوان، بااستعداد و باانگیزه که امروز بسیاری از ظرفیت‌ها را شکوفا می‌کنند.

متأسفانه جوانان ما با وجود این انگیزه‌ها و اراده‌ها نه تنها حمایت نمی‌شوند بلکه سرکوب هم می‌شوند و مکرر این جوانان به ما مراجعه دارند و طرح‌ها و پروژه‌های متعددی دارند و ارائه می‌دهند که می‌تواند این طرح‌ها و پروژه‌ها مسأله و مشکلی را از مسائل و مشکلات کشور حل کند و زمانی که ما این جوانان را به دستگاه‌های ذیربط معرفی می‌کنیم شاهد هستیم که نه تنها برخورد مناسبی با این جوانان صورت نمی‌گیرد بلکه بعضاً طرح‌ها و پروژه‌های آنها به سرقت می‌رود و به نام شخص دیگری ارائه می‌شود.

متأسفانه به جوانان ما میدان داده نمی‌شود و این یک مسأله جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به آن پرداخته شود.

امروز متأسفانه حتی تنقلاتی که بر روی میز بعضی از مدیران دستگاه اجرایی و همچنین وزرا قرار دارد مارک خارجی دارد و ما شاهد استفاده شکلات‌هایی با مارک خارجی و آب معدنی‌های فرانسوی توسط این افراد هستیم که با شأن یک فردی که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند نیست.

بیشترین فساد در عدم خرید کالاهای ایرانی از ناحیه مسئولین دولتی و دستگاه‌های شبه دولتی همچون شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com