اعتصاب همه مغازه های بانه و تعطیلی آنها
رئیس شورای شهر بانه از بسته شدن تمام مغازه های منطقه مرزی بانه خبر داد و اظهار داشت که این موضوع به شدت هم برای مردم و هم برای مسئولین نگران کننده است.

کل مغازه‌های «بانه» تعطیل شد

جمال اعتماد‌ رئیس شورای شهر بانه درباره پیگیری حل مشکل بسته شدن معابر مرزی در استان کردستان گفت: ما در شورای شهر بانه به شدت پیگیر این موضوع هستیم.برای همین موضوع از صبح تا ظهر با جمعی از بازاریان و فرماندار بانه جلسه داشتیم.

در این جلسه، جناب فلاحی فرماندار، با آقای استاندار تماس تلفنی گرفتند و استاندار گفتند که من از هیأت وزیران وقت گرفته‌ام و چهارشنبه هم برای مذاکره درباره تخفیفات گمرکی، استاندار کردستان در جلسه هیأت دولت حاضر شد.

امیدواریم با پیگیری‌ها به نتیجه‌ای برسیم چون کل شهر بانه درگیر این موضوع است. کل مغازه‌ها تعطیل شده و زندگی دچار مشکل می‌شود. صد درصد زندگی مردم وابسته به مرز است. اینجا چیز دیگری برای گذراندن زندگی نیست. اگر مرز بسته بماند، مردم برای خرج روزانه دچار مشکل می‌شوند. هرچند که ممکن است ده درصد اهالی شهر مشکلی نداشته باشند اما باقی مردم دچار مسئله هستند.

 الان کل شهر بانه تعطیل شده است و شاید در یک محله تنها یک سوپرمارکت باز باشد. اگر اتفاق تازه‌ای در وضعیت مرز رخ ندهد، فکر نکنم بازاریان، مغازه‌ها را باز کنند، چون سه‌شنبه وضع بهتر بود و فقط مجتمع‌های تجاری بسته بودند ولی چهارشنبه این اعتصاب به همه جا کشیده شد.

مردم نگران این وضع هستند و مسئولین ‌هم نگران‌تر از آنان‌اند. در این میان فرصتی پیش آمده تا برخی از بیگانه‌ها برای تبلیغات سوء استفاده کنند.

رئیس شورای شهر بانه درباره اینکه برخی می‌گویند بسته شدن مرز به خاطر مشکلات طرف عراقی است، افزود:‌ اصلا از طرف عراق هم نیست چون در این تعطیلات جنس آن طرف مرز بود و اجازه نمی‌دادند وارد شود ولی با کمک‌های استاندار و پیگیری نماینده‌ها،‌ معبر را باز کردند و جنس‌هایی را که تاریخ مصرف داشتند توانستند وارد کنند و اجناس در ده روز از ایام تعطیلات وارد شهر شد. به همین خاطر مردم قبول ندارند که مشکل بسته شدن مرز از طرف عراقی است البته مشکل از آن طرف است ولی ایران با پتانسیلی که دارد می‌تواند برای بازگشایی آن رایزنی کند.

 مردم می‌خواهند که این معبر کولبری باز باشد یا اگر قرار شد که این معبر بسته شود، حداقل در تعرفه‌های کمرگی تجدید نظر شود و تخفیف قائل شوند و از طرفی برخی برندها را اجازه وارد کردن بدهند چون بقیه اجناس سودی ندارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemaadonline.ir