توصیه مشاوران املاک به خریداران مسکن
متقاضیان خرید مسکن به جو روانی ایجاد شده در بازار توجه نکنند و مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام داده، وارد بازار شده و معامله خود را انجام دهند.

برای انجام معامله تردید نکنید

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران به گروهی از متقاضیان خرید مسکن که به نوعی برای انجام معامله خود دچار تردید شده‌اند توصیه می‌کنند به جو روانی ایجاد شده در بازار توجه نکنند و مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام داده، وارد بازار شده و معامله خود را انجام دهند.

به دنبال نااطمینانی‌های به وجود آمده ناشی از برخی تحولات سیاسی، گروهی از متقاضیان مصرفی حاضر در بازار که قصد انجام معامله و خرید ملک داشتند، دچار سردرگمی و تردید شده و بر سردوراهی برای معامله کردن یا نکردن مسکن قرار گرفتند. با این حال، مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران به این گروه از متقاضیان بالقوه بازار مسکن که تردید کرده و جریان جست‌وجوی ملکی خود را متوقف کرده‌اند پیشنهاد می‌کنند با توجه به موقعیت مناسب کنونی در بازار مسکن برای انجام معامله تردید نکنند.

به گفته آنها در حال حاضر که بازار مسکن روی ریل تدریجی رونق قرار گرفته و با توجه به تنوع سبد تسهیلاتی که برای خرید مسکن وجود دارد متقاضیان مصرفی در بازار به‌ویژه متقاضیان خانه‌اولی می‌توانند به خرید مسکن اقدام کنند. هم‌اکنون دو نوع تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک عامل بخش مسکن برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. نوع اول تسهیلات ارزان‌قیمت صندوق پس‌انداز مسکن یکم است که برای متقاضیان خانه‌اولی در نظر گرفته شده است. نرخ سود این تسهیلات در محدوده بافت فرسوده شهری معادل ۶ درصد و برای سایر نقاط شهری معادل ۸ درصد در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این، تسهیلات اوراق خرید مسکن نیز با نرخ سود ۵/ ۱۷ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ساله نیز به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

توصیه مشاوران املاک به خریداران مسکن

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: donya-e-eqtesad.com