آمریکا هواپیمای تشریفات دولت ایران را هم تحریم کرد
هواپیمای ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی معراج که دیروز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، جزء هواپیماهای تشریفات دولت جمهوری اسلامی ایران است.

31 فروند هواپیما درفهرست تحریم های تازه آمریکا علیه ایران

دولت آمریکا پنجشنبه نام چند فرد و شرکت مرتبط با چند خطوط هوایی قبلاً تحریم‌شده ایران و چندین هواپیمای مرتبط با آنها را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، به عنوان اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد 3 فرد و 6 شرکت مرتبط با خطوط‌های هوایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در فهرستی که خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده علاوه بر نام این نفرات و شرکت‌ها نام 31 فروند هواپیما و شماره‌های ثبت آنها نیز آمده است.

بررسی خبرنگار بین‌الملل فارس نشان می‌دهد هواپیمای ایرباس 320 خطوط هوایی معراج با شماره دم EP-AJC که در این فهرست درج شده جزء هواپیماهایی است که با عنوان هواپیمای تشریفات دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای بعد از اعلام این تحریم‌ها به  کشورها و شرکت‌ها در سراسر جهان درباره اعطای «حقوق مربوط به فرود» و ارائه هر گونه خدمات عمومی به شرکت‌ها و هواپیماهای تحریم‌شده هشدار داده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا به طور خاص به تمامی کسانی که اقدام به اعطای «حقوق مربوط به فرود» و تأمین خدمات عمومی برای 31 هواپیمای مرتبط با چهار خطوط هوایی کنند، هشدار داده در معرض خطر مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com